• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 27 خرداد 1398
کد مطلب : 59880
+
-

تسهیلات تشویقی برای احداث باغ‌‌بام‌ها

خبر
تسهیلات تشویقی برای احداث باغ‌‌بام‌ها

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: شهروندان مشهدی که مبادرت به احداث باغ‌بام‌ها کنند از تسهیلات تشویقی برخوردار می‌شوند. به گزارش تسنیم، «مهدی یعقوبی» در حاشیه نمایشگاه گل و گیاه مشهد اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری نمایشگاه گل و گیاه مشهد، امکان برقراری ارتباط بین تولیدکنندگان گل و گیاه مشهد و خراسان رضوی با تولیدکنندگان سایر نقاط کشور و حتی خارج از کشور و همچنین تبادل اطلاعات بین متخصصان فعال در صنعت تولید گل و گیاه بوده است. 

یعقوبی عنوان کرد: برای تحقق این هدف، امسال با همکاری مدیریت نمایشگاه، تلاش زیادی صورت پذیرفت تا حضور شرکت‌های داخلی و خارجی پررنگ‌تر از سال‌های گذشته باشد و تعداد شرکت‌کننده‌ها در نمایشگاه از حدود 300 شرکت‌کننده به بیش از 350 شرکت‌کننده با برپایی 750 غرفه افزایش یافت و تعداد نمایندگی‌های خارجی شرکت‌کننده نیز از 3 به 11 از کشورهای هلند، ایتالیا، اسپانیا، چین و ترکیه ارتقا یافت و فضای مسقف نمایشگاه از حدود 3/1 هکتار سال گذشته به 2 هکتار در سال جاری رسید و 2 هکتار فضای باز هم به تولیدکنندگان و فروشندگان گل و گیاه واگذار شده است. سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: هدف دوم برپایی نمایشگاه، فرهنگ‌سازی و انس و ارتباط بیشتر مردم با گل و گیاهان است تا بتوانیم مشارکت شهروندان را در توسعه و نگهداری فضاهای سبز شهری به طور مستمر افزایش دهیم. 

وی افزود: برای تحقق این هدف هم امسال سعی شد با اعمال تغییرات و ارائه نوآوری در طراحی نمایشگاه به نحوی عمل کنیم که شهروندان به توسعه فضای سبز و نگهداری گل و گیاه در مجموعه‌های مسکونی، تجاری و هتل‌ها ترغیب شوند. یعقوبی گفت: برای این منظور شیوه‌های عملی اجرای بام سبز، ایجاد تراس‌های سبز و طراحی نماهای ساختمان با ترکیب گلدان‌های گل به صورت نمادین اجرا شده و در همان محل به شهروندان علاقه‌مند توضیحات تکمیلی لازم هم ارائه می‌شود. علاوه بر این گلخانه‌های سنتی پرتابل قابل استفاده در منازل، تراریوم‌ها و نیز باغ‌های مینیاتوری هم اجرا شده و در معرض دید شهروندان قرار گرفته است. 

وی یادآور شد: در همین ارتباط تسهیلات تشویقی که در قالب مصوبات شورای اسلامی شهر برای شهروندانی که در احداث و نگهداری باغ بام‌ها و یا نگهداری درختان معابر همکاری می‌‌کنند، در نظر گرفته شده نیز در بخش‌های مختلف نمایشگاه اطلاع‌رسانی شده تا در مجموع بتوانیم مشارکت بیشتر شهروندان را در این حوزه شاهد باشیم و سهم خرید گل توسط مردم را هم افزایش دهیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید