• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 27 خرداد 1398
کد مطلب : 59879
+
-

۱۴ هکتار از اراضی کرج به عرصه کشاورزی بازگشت

خبر
۱۴ هکتار از اراضی کرج به عرصه کشاورزی بازگشت

مدیر جهاد کشاورزی کرج اعلام کرد: با تخریب ساخت وسازهای غیرمجاز، ۱۴ هکتار زمین کشاورزی این شهرستان به عرصه کشت وکار بازگشت. «عبدالرضا روشن‌نژاد» در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهار داشت: این اراضی توسط افراد سودجو در منطقه ماهدشت کرج تغییر کاربری داده شده بود که با حکم قضایی طی روزهای اخیر آزاد‌سازی شد.

این مقام مسئول ادامه داد: بازگشت عرصه‌های تغییر کاربری‌شده به عرصه کشاورزی به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و با توجه به صدور احکام قطعی از سوی مقامات قضایی به منظور جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز، در منطقه خدایارخان ماهدشت صورت گرفت.

وی اظهار داشت: در این عملیات، 5 هزار و ۵۶۲ متر دیوارکشی، ۶۰۰ مترمربع بنا و هزار مترمربع محوطه‌سازی تخریب شد. روشن‌نژاد اضافه کرد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ۵۹ مورد حکم تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اجرای صیانت از عرصه‌های زراعی و باغی اجرا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج گفت: صدور ۲۶۰ مورد اخطاریه جلوگیری از عملیات ساخت‌و‌ساز غیرمجاز توسط تیم‌های گشت اراضی کشاورزی، از دیگر اقدامات پیشگیرانه این مدیریت در حوزه حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی طی سال جاری بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید