• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 27 خرداد 1398
کد مطلب : 59874
+
-

راننده کلاهبردار آژانس در فردیس دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس از دستگیری راننده آژانس مسافربری که پس از سرقت اطلاعات حساب مسافران به‌ویژه مشتریان دائمی آژانس در قالب خرید اینترنتی اقدام به تخلیه حساب آنها می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ «بیژن جنتی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در پی دریافت یک فقره پرونده شکایت مبنی بر برداشت مبلغ ۳۵۶ میلیون ریال به صورت غیرمجاز از حساب بانکی در قالب خرید اینترنتی بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتای شهرستان فردیس قرار گرفت.

این مقام مسئول افزود: در بررسی تراکنش‌های مالی از حساب شاکی مشخص شد که نامبرده در چندین مرحله اقدام به خرید بلیت اتوبوس و گوشی تلفن همراه از فروشگاه‌های اینترنتی با هویت غیرواقعی کرده که با هماهنگی صورت‌گرفته محل‌های حضور خریدار برای دریافت کالا ردیابی و در نهایت هویت اصلی متهم شناسایی شد.

جنتی گفت: تصویر متهم برای شناسایی در اختیار مالباخته قرار گرفت که بلافاصله از سوی وی شناسایی و مشخص شد که نامبرده راننده یک آژانس مسافربری در تهران است که در چند نوبت در سفرهای داخلی و بین‌شهری راننده وی بوده است و احتمالاً از رمز و اطلاعات کارت بانکی شاکی در طول مسیر و زمان تراکنش‌های مالی مطلع شده و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب او کرده است.

وی افزود: با تلاش کارشناسان پلیس فتا این آژانس مسافربری در تهران شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی متهم دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به پلیس فتای شهرستان فردیس منتقل شد.
جنتی تصریح کرد: متهم که دارای ۳ فقره سابقه کیفری است در بازجویی مأموران اعتراف کرد که رمزها و اطلاعات کارت بانکی مالباخته را در زمان انجام تراکنش در حین حرکت در مسیر به خاطر سپرده و در فرصتی مناسب اقدام به خرید اینترنتی بلیت اتوبوس و گوشی همراه کرده و برای شناسایی نشدن، با سند‌سازی و ارائه اسناد جعلی با نام و هویت یک فرد ناشناس کالاهای خریداری‌شده را تحویل گرفته است.

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس گفت: با توجه به این‌که متهم تاکنون با این شیوه اقدام به برداشت ۲ میلیارد ریال وجه در قالب خریدهای اینترنتی از حساب مسافران در استان تهران و سایر شهرستان‌ها کرده است، از شهروندان خواست تا چنانچه با این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، به پلیس فتای شهرستان فردیس مراجعه کنند و پیگیر شکایت خود باشند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید