• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 27 خرداد 1398
کد مطلب : 59851
+
-

تجهیز بیمارستان دانشگاه آزاد کازرون در گرو تأمین اعتبار

درمان
تجهیز بیمارستان دانشگاه آزاد کازرون در گرو تأمین اعتبار

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون گفت: بهره‌برداری از بیمارستان ۱۱۲ تخت‌خوابی امام علی (ع) این دانشگاه که عملیات ساخت آن به انجام رسیده، نیازمند تامین ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز آن است.

به گزارش ایرنا، «جمال‌الدین الوانی» افزود: عملیات ساخت این بیمارستان در سال ۸۸ در زمینی با زیربنای ۱۴ هزار متر‌ مربع آغاز شد و با صرف بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه احداث آن در سال ۹۷ به اتمام رسید و در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون قرار گرفت، اما در حال حاضر این دانشگاه اعتباری برای تجهیز آن ندارد. 

وی گفت: با توجه به ناتوانی مالی این دانشگاه برای تامین اعتبار تجهیز این مرکز درمانی، از خیران حوزه سلامت شهرستان کازرون انتظار داریم که در این زمینه مساعدت کنند. ضمن این‌که در نشستی که با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) داشتیم مقرر شد که ۱۴۰ میلیارد ریال به این امر کمک کنند که هنوز این رقم اختصاص داده نشده است.

الوانی اضافه کرد: در این مورد نشست‌های متعددی نیز در تهران با حضور مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین در این شهرستان با فرماندار و برخی از دست‌اندرکاران برگزار شد که تاکنون نتیجه مثبتی به همراه نداشته است. به گفته وی، بیمارستان امام علی (ع) کازرون متشکل از بخش‌های داخلی، اطفال، زنان و زایمان، اتاق عمل، سی.سی.یو،‌ آی.سی.یو، آزمایشگاه تخصصی، رادیولوژی، فیزیوتراپی، درمانگاه، اورژانس، کلینک تخصصی و بخش آموزشی دانشجویان پزشکی است.


خبر حذف رشته پزشکی از دانشگاه آزاد کازرون صحت ندارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کازرون همچنین در بخش دیگری از مطالب خود در مورد مطلبی که در چند روز اخیر در فضای مجازی انتشار یافته و اعلام شده است که رشته پزشکی از این دانشگاه حذف خواهد شد گفت: این خبر صحت ندارد و هم‌اینک رشته پزشکی عمومی، مهندسی پزشکی از مقطع کارشناسی تا دکترای تخصصی، دکترای حرفه‌ای دام‌پزشکی، کارشناسی پرستاری و کارشناسی بهداشت عمومی در این دانشگاه فعال است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید