• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
دو شنبه 27 خرداد 1398
کد مطلب : 59802
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/kvGr
+
-

۸ میلیون دلار کالا از چابهار به پاکستان صادر شد

صادرات
۸ میلیون دلار کالا از چابهار به پاکستان صادر شد

مدیر کل گمرک چابهار گفت: امسال 7۸۸۷ تن کالا شامل کیسه پلاستیک و قیر به ارزش ۸ میلیون و ۳۰۵ هزار دلار از گمرک منطقه آزاد و این شهرستان به کشور پاکستان صادر شده است. 

 «سیدمجید مظلومی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: چابهار دارای بازارچه مرزی پیشین، ریمدان و بنادر شهیدبهشتی و کلانتری است که در آن صادرات و واردات کالا انجام می‌شود. 

وی گفت: علاوه بر گمرک چابهار در بازارچه مرزی پیشین نیز از ابتدای سال جاری تاکنون 7۸۵۰ تن کالا (سیمان) به ارزش ۲ میلیون و ۷۰۶ هزار دلار نیز صادر شده است. 

مدیر کل گمرک چابهار گفت: همچنین از بازارچه مرزی ریمدان ۹ تن کالا شامل دوغ، شیر و خامه به ارزش ۱۰ هزار دلار به پاکستان صادر شده است. 
وی به واردات کالا از مرزهای رسمی دریایی و زمینی در منطقه بلوچستان اشاره کرد و افزود: ۲۱۵ هزار تن کالا به ارزش ۲۴۲ میلیون دلار از طریق گمرک‌های چابهار و منطقه آزاد به سرزمین اصلی وارد شده است. 

مظلومی ادامه داد: در سال گذشته نیز ۲۴۳ تن کالا به ارزش ۸۷ میلیون دلار به چابهار وارد شده است. 

وی گفت: واردات کالا بیشتر در زمینه کالاهای اساسی نظیر برنج، دام زنده، لاستیک خودرو و شکر بوده و صادرات نیز دوغ، گوجه‌فرنگی، خیار، خربزه، آب معدنی، پرتقال، سیب، شیر، بیسکوئیت، قیر، سیمان، رب‌گوجه، بستنی، کیسه‌های پلاستیکی و زغال‌سنگ بوده است. 

مدیر کل گمرک چابهار بیان کرد: گمرک باید به بهترین نحو در صادرات و واردات فعال باشد تا شاهد رونق اقتصادی، اشتغال و توسعه در این منطقه باشیم. 

وی افزود: هیچ مشکلی در صادرات و واردات نداریم و به بهترین نحو برای تسریع در امورات و ترخیص کالاها عمل می‌کنیم. 

مظلومی گفت: صادرات گمرک‌های تابعه چابهار نسبت به مشابه سال گذشته افزایش 5 برابری داشته است و امیدواریم در سال جاری رشد خوبی داشته باشیم. 

وی گفت: گمرک نقش اساسی در تامین کالاهای اساسی، رفاه و امنیت هر منطقه دارد و می‌تواند به رونق تجارت و اقتصاد کمک کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید