• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 27 خرداد 1398
کد مطلب : 59808
+
-

اجرای 450 کیلومتر از پروژه فاضلاب شهری کرمان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهر کرمان در خصوص وضعیت اجرای پروژه‌های فاضلاب شهری کرمان گفت: در مجموع 450 کیلومتر از این پروژه اجرا شده، یک تصفیه‌خانه به بهره‌برداری رسیده و یک تصفیه‌خانه نیز در مراحل پایانی کار است.  

به گزارش ایسنا «محمد طاهری» افزود: این پروژه تاکنون بر اساس منابع دولتی که سالانه رقم پایینی در حدود 6 تا 7 میلیارد تومان بوده، 30 درصد پیشرفت دارد.  طاهری به اهمیت اجرای پروژه فاضلاب شهر کرمان پرداخت و گفت: سطح آب‌های زیرسطحی در بافت قدیم شهر کرمان بالاست و این مشکل در مورد غرب شهر کرمان نیز وجود دارد. لازم است طی 2 سال آینده در مورد آن اقدام جدی صورت گیرد. 

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهر کرمان گفت: در مقطعی سرمایه‌گذاری برای اجرای پروژه فاضلاب شهر کرمان وارد شد، اما به دلیل عدم تامین نقدینگی، مجبور شدیم پیمانکار را کنار بگذاریم و مزایده و فراخوان جدیدی داشته باشیم. 

وی با اشاره به ورود شرکت فولاد بوتیا برای تکمیل پروژه فاضلاب شهر کرمان، گفت: قراردادی به مبلغ 1400 میلیارد تومان برای 29 سال با فولاد بوتیا منعقد شده که فاضلاب شهر کرمان را در مدت 5 سال به اتمام برساند و پساب حاصل از آن صرف صنعت و کارخانه‌های شرکت بوتیا شود.  

طاهری از اجرای فاضلاب شهر سیرجان و همچنین آماده شدن مراحل اجرای فاضلاب زرند خبر داد و گفت: هزینه 2 پروژه فاضلاب شهر کرمان و زرند بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان است که تیرماه با حضور وزیر به طور رسمی کلنگ‌زنی خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید