• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
دو شنبه 27 خرداد 1398
کد مطلب : 59797
+
-

جذب 60 درصدی اعتبارات کرمان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان: ۲۰۱ میلیارد تومان اعتبار جذب‌نشده  داریم، اما بنا به اعلام خزانه، روند جذب مطلوب بوده است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان کرمان گفت: با تاکید استاندار مبنی بر جذب اعتبارات از سوی دستگاه‌ها، درصد جذب اعتبارات استان به ۶۰ درصد رسیده است.
 
به گزارش ایرنا «جعفر رودری» در شورای برنامه‌‌ریزی و توسعه استان کرمان افزود: ۲۰۱ میلیارد تومان اعتبار جذب نشده داریم، اما بنا به اعلام خزانه، روند جذب مطلوب است و مشکل عمده‌ای در دستگاه‌ها احساس نمی‌شود. 

وی ادامه داد: مجموع اعتباراتی که با تصمیم شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان توزیع می‌شود، سال قبل 1۳۰۸ میلیارد تومان بود که در حال حاضر به 1۵۴۰ میلیارد تومان افزایش یافته و رشد ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان کرمان عنوان کرد: ۳۶۴ میلیارد تومان اعتبار در بخش تملک دارایی برای استان کرمان ابلاغ شده که مدیران می‌توانند در این زمینه برنامه‌‌ریزی داشته باشند.  رودری بیان کرد: از مجموع اعتبارات تملک دارایی ابلاغی به استان تاکنون 4 درصد نقد و مابقی اسناد خزانه است و مدیران باید به این موضوع توجه لازم را داشته باشند. 

وی بیان کرد: میزان رشد متوسط اعتبارات هزینه‌ای استان‌ها در سال جاری ۱۸/۳ درصد بوده که استان کرمان با توجه به این‌که ترکیب نیروهای قراردادی بیشتری دارد، یک درصد رشد اعتبارات هزینه‌ای آن از متوسط کشور بالاتر بوده و ۱۹/۳ درصد است. 

رودری گفت: ۷۰ درصد اعتبارات کشور به صورت ملی و در قالب ردیف‌ها توزیع می‌شود و در توزیع اعتباراتی که توزیع آن‌ها بر عهده استان است به مناطق محروم توجه ویژه‌ای صورت می‌گیرد. 


مدیران کرمان قوانین مزاحم را اعلام کنند

استاندار کرمان نیز در این نشست بر رفع و اصلاح قوانین مزاحم تاکید کرد و گفت: مدیران باید مصادیق این قوانین مزاحم را مطرح کنند تا پیشنهادها برای رفع آن‌ها ارائه شود که در ادامه تاثیر مثبت آن را بر روند تولید، اشتغال و توسعه شاهد باشیم.   «محمدجواد فدائی» با تاکید بر این‌که تا زمانی که در حوزه‌های مدیریتی با هم تعارف داشته باشیم، مشکلی حل نمی‌شود، افزود: برای حفظ منافع مردم باید اشکالات موجود را مطرح و اصلاح کرد و نمی‌توان منافع مردم را از بین برد. 

وی افزود: پس از ابلاغ اعتبارات، دستگاه‌ها می‌توانند موافقت‌نامه خود را مبادله کنند مگر آن‌که به دلیل حجم فعالیتها نتوانند این کار را انجام دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید