• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
دو شنبه 27 خرداد 1398
کد مطلب : 59801
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/jrEY
+
-

مصرف برق اداره‌های سیستان و بلوچستان رصد می‌شود

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به نزدیک شدن فصل گرما و استفاده بیشتر از انرژی، وضعیت مصرف برق اداره‌ها توسط سیستم پایش توسط این شرکت رصد و میزان افزایش یا کاهش مصرف به استاندار این استان اطلاع داده می‌شود. 

 «میلاد شجاعی» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: مصرف برق تمام اداره‌های سیستان و بلوچستان رصد و پایش می‌شود. نکات لازم در صرفه‌جویی مصرف انرژی نیز اطلاع‌رسانی می‌شود. 

وی ادامه داد: از زمان انجام این پایش بسیاری از اداره‌ها همکاری لازم در زمینه کاهش مصرف برق را انجام داده‌اند ولی برخی دیگر این همکاری را نداشته‌اند. 

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان به افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق با آغاز فصل گرما در استان اشاره کرد و افزود: با توجه به نزدیک شدن فصل گرما و نیاز بیشتر به مصرف برق لازم است تمام اداره‌ها و مردم در خصوص استفاده بهینه از انرژی تلاش کنند. 

شجاعی به برخی طرح‌های تشویقی و تنبیهی برای مشترکان برق اشاره کرد و گفت: سال جاری افزایش قیمت در تعرفه‌های مصرفی برق وجود نداشته، اما شیوه محاسبه بر اساس میزان مصرف برق تعریف شده است. 

وی الگوی مصرف مشترکان خانگی را ۲۰۰ کیلووات در هر ماه دانست که در صورت مصرف بیشتر، قبض مشترکان پرمصرف با ۱۶ درصد افزایش نرخ محاسبه خواهد شد.  وی ادامه داد: مشترکان کم‌مصرف نیز به ازای هر کیلووات مصرف کمتر از الگو، مبلغ تعرفه برق آن‌ها از قبض شهریورماه کسر خواهد شد. 

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان توجه به رعایت مصرف برق به ویژه در ساعت اوج مصرف را که در روز از ساعت ۱۲ تا ۱۶ و عصر از ۱۹ تا ۲۳ است، ضروری دانست. 

این خبر را به اشتراک بگذارید