• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 26 خرداد 1398
کد مطلب : 59716
+
-

ایجاد آتش‌بُر در عرصه‌های طبیعی استان

جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از احداث هزار و 500 کیلومتر آتش‌بُر در مرز اراضی کشاورزی با عرصه‌های منابع طبیعی استان خبر داد. 

 به گزارش تسنیم،  «محمدرضا آریانفر» اظهارکرد: بارش‌ باران در ماه‌های اخیر سبب افزایش و تراکم پوشش گیاهی شده که با افزایش درجه حرارت، کاهش رطوبت و خشک شدن آن‌ها، احتمال وقوع حریق در عرصه‌های منابع طبیعی استان افزایش پیدا می‌کند.

  وی با بیان این‌که اقدامات لازم برای جلوگیری از وقوع حریق و کاهش خسارت‌های احتمالی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: همه تجهیزات موردنیاز برای مقابله با آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی باید به‌کار گرفته شود تا در صورت بروز مشکل، آتش در کوتاه‌ترین زمان خاموش و خسارت‌های آن به حداقل برسد. 

 جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان یکی از دلایل وقوع حریق در این ایام از سال را آتش زدن بقایای گیاهی در اراضی کشاورزی دانست و افزود: 6 هزار و 800 کیلومتر مرز زمین‌های کشاورزی با عرصه‌های ملی و منابع طبیعی است که امسال هزار و 500 کیلومتر آتش‌بُر در این مناطق ایجاد می‌شود. 

وی تاکید کرد: هرگونه آتش زدن اراضی کشاورزی حاشیه جنگل و سرایت حریق به عرصه‌های جنگلی ممنوع بوده و برای متخلفان نیز مجازات‌های قانونی پیش‌بینی شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید