• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 26 خرداد 1398
کد مطلب : 59710
+
-

رهاسازی بچه ماهیان خاویاری در رودخانه‌های گلستان

مدیرکل شیلات گلستان از آغاز رهاسازی یک میلیون قطعه بچه ماهی خاویاری و استخوانی در رودخانه‌های قره‌سو و گرگانرود و خلیج گرگان خبر داد. 

به گزارش تسنیم، «سیدجواد قدس علوی» اظهارکرد: عملیات رهاسازی بچه ماهیان کپور تولید شده در مرکز بازسازی ذخایر تاس‌ماهیان سد وشمگیر در منطقه گوگ تپه 2، انبارالوم و یلمه سالیان (گرگانرود) آغاز شده و تاکنون بیش از 7 میلیون قطعه بچه ماهی در این 3 منطقه رهاسازی شده است. 

وی افزود: همچنین با توجه به کاهش سطح جریان آب در این مناطق، این عملیات در مسیر رودخانه قره‌سو نیز ادامه یافت و تاکنون بیش از 200 هزار قطعه بچه ماهی کپور با میانگین وزنی 4/0 گرم در این رودخانه رهاسازی شد. 

 مدیر کل شیلات استان ادامه داد: رهاسازی بچه ماهیان کُلمه نیز در رودخانه قره سو آغاز شده و تاکنون بیش از 2 میلیون قطعه بچه ماهی با میانگین وزنی 67/0 گرم در این رودخانه رهاسازی شده است. 

وی گفت: بیش از یک میلیون قطعه بچه ماهی خاویاری گونه قره‌برون تولید شده در مرکز بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری شهید مرجانی، با میانگین وزنی 4 گرم در رودخانه گرگانرود رهاسازی شده است.

 همچنین رهاسازی دوگونه شیب و دراکول نیز در دستور کار قرار دارد که با توجه به پایین بودن وزن بچه ماهیان این 2 گونه در فرصت مناسب این رهاسازی آغاز خواهد شد. 

قدس علوی بیان کرد: برای استفاده از ظرفیت آبی خلیج گرگان و با توجه به ورود آب مناسب به این خلیج در ماه‌های گذشته قرار شد تا مرکز تحقیقات ذخایر آبزیان آب‌های داخلی با همکاری مرکز بازسازی ذخایر ماهیان استخوانی گلستان، فاکتورهای فیزیکی و شیمیایی این خلیج در مصب رودخانه قره‌سو و همچنین اسکله بندرترکمن را‌اندازه‌گیری کنند تا درباره رهاسازی بچه ماهیان تصمیم‌گیری شود. 
به گفته وی رهاسازی بچه ماهیان در رودخانه‌های استان تا پایان تیرماه ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید