• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 26 خرداد 1398
کد مطلب : 59714
+
-

زیرساخت‌های فرودگاه رشت؛ آماده بهره‌برداری


 مدیر کل فرودگاه گیلان بیان کرد: پروژه‌های زیرساختی و مهم فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت به ارزش ۲۳۰ میلیارد ریال اجرا شده‌اند و آماده بهره‌برداری هستند.

«غلامرضا کریم‌آقایی» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: این پروژه‌ها در مدت 2 سال گذشته اجرا و آماده بهره‌برداری شده‌اند که برخی از آنها دیروز با حضور مسئولان کشوری افتتاح شد.

وی اظهار کرد: سیستم روشنایی تقرب دقیق(PALS)باند ۲۷، سیستم نشان‌دهنده تقرب دقیق(PAPI) باند ۰۹، بهره‌برداری از نصب دستگاه جدیدDVOR/DME، بهره‌برداری از ساختمان مانیتورینگ دوربین‌های مداربسته، محوطه‌سازی به متراژ ۴۰ هزار متر‌مربع و احداث و تجهیز مخزن بتنی و ایستگاه پمپاژ و شبکه توزیع آب شرب که جمعا با اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران هزینه شده از جمله این پروژه‌ها هستند.

 مدیر کل فرودگاه گیلان توضیح داد: سیستم روشنایی تقرب دقیق(PALS)باند ۲۷ به خلبان کمک خواهد کرد در پرواز با شرایط پایین بودن دید افقی تا ۵۵۰ متر اقدام به فرود کند در صورتی که قبل از احداث این سیستم حداقل دید برای نشستن پرواز در فرودگاه سردار جنگل رشت ۱۲۰۰ متر بود.

کریم‌آقایی به بهره‌برداری از ساختمان مانیتورینگ دوربین مداربسته نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به بالابودن رده امنیتی فرودگاه‌ها و نصب دوربین‌های مداربسته در اماکن سطوح پروازی، ترمینال‌ها و محوطه فرودگاهی فرودگاه سردار جنگل رشت در اتاق مانیتورینگ رصد و کنترل می‌شود.

وی به محوطه‌سازی به متراژ ۴۰ هزار متر‌مربع در فرودگاه سردار جنگل رشت اشاره کرد و گفت: این محوطه فاز دوم محوطه‌سازی ترمینال پروازهای داخلی این فرودگاه است که با بهره‌برداری از آن، پارکینگ به میزان ۴۰۰ خودرو ایجاد و تردد وسایل نقلیه نیز تسهیل خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید