• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 26 خرداد 1398
کد مطلب : 59644
+
-

بافت‌های تاریخی گیلان واکاوی می‌شوند

 مدیر کل میراث فرهنگی گیلان از اجرای طرح واکاوی بافت‌های تاریخی استان خبر داد.به گزارش مهر «شهرود امیر انتخابی» گفت: به زودی 6 تیم از متخصصان باستان‌شناس و معماری به شهرستان‌های گیلان که دارای بافت تاریخی هستند اعزام خواهند شد.

وی مستند‌سازی و تهیه پرونده ثبتی آثار و ابنیه داخل بافت‌های تاریخی را یکی از اهداف این طرح عنوان کرد و افزود: با توجه به این‌که بیشترین آثار ثبتی و شناسایی شده گیلان مربوط به ارتفاعات است، در این طرح کلیه تک‌بناهای داخل بافت تاریخی شهرهای رشت، انزلی، لاهیجان، لنگرود، املش و رودسر مورد شناسایی قرار می‌گیرد و برای همه آثار در صورت واجد ارزش بودن پرونده ثبتی تشکیل می‌شود.

امیر انتخابی ادامه داد: از جمله اهداف دیگر این طرح تهیه اطلس میراث فرهنگی بناهای داخل بافت‌های تاریخی است و همزمان با تهیه پرونده ثبتی این کار هم انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: در شناسایی و بررسی بناهای داخل بافت‌های تاریخی سعی خواهیم کرد از فارغ‌التحصیلان رشته باستان‌شناسی و معماری و پژوهشگران بخش آزاد استفاده کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان افزود: این طرح بین 4 تا 6 ماه اجرا می‌شود و مجری طرح نیز معاونت میراث فرهنگی اداره کل با همکاری شهرداری‌های شهرستان‌های دارای بافت تاریخی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید