• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 26 خرداد 1398
کد مطلب : 59610
+
-

خیران خراسانی 90 میلیارد تومان صرف ساخت مدرسه می‌کنند

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی گفت: خیران مدرسه‌ساز این استان متعهد شدند 900 میلیارد ریال برای ساخت کلاس و مدرسه بپردازند. به گزارش ایرنا، «جاسم حسین‌پور» اظهار کرد: این میزان تعهد در قالب امضای ۲۱۲ تفاهم‌نامه با خیران مدرسه‌ساز این استان صورت گرفته است. 

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده مهر امسال ۲۳۷ پروژه مدرسه‌سازی با ۹۰۰ کلاس درس و زیربنایی افزون بر ۱۱۰ هزار متر‌مربع در استان به بهره‌برداری می‌رسد. مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی افزود: از این تعداد ۱۱۴ پروژه مدرسه‌سازی با ۳۱۷ کلاس و زیربنای ۴۰ هزار و ۱۱۳ متر‌مربع توسط خیران در استان آماده‌سازی و اجرا می‌شود. 

حسین‌پور با اشاره به این‌که اعتبارات امسال هنوز ابلاغ نشده است، گفت: سال گذشته مجموعه اعتبارات دولتی شامل اعتبارات ملی، استانی و نیز کمک خیران معادل 2760 میلیارد ریال بود که در عرصه مدرسه‌سازی هزینه شد. وی تصریح کرد: انتظار داشتیم حداقل ۱۰ درصد اعتبارات ملی و استانی در سال جاری افزایش یابد، اما با توجه به وقوع سیل در برخی استان‌های کشور و وارد آمدن خسارات پیش‌بینی می‌شود این استان‌ها اعتبارات بیشتری را برای بازسازی جذب کنند بنابراین افزایش اعتبار نوسازی مدارس خراسان رضوی در شرایط کنونی دور از انتظار است.

این خبر را به اشتراک بگذارید