• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 26 خرداد 1398
کد مطلب : 59593
+
-

خرید 3 هزار تن گندم از کشاورزان خراسان جنوبی

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: از آغاز فصل برداشت گندم تاکنون بیش از 3 هزار و ۳۶ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شده است. به گزارش ایرنا «مجید اسداللهی» افزود: ارزش گندم خریداری شده ۵۰ میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال است که تاکنون ۲۳ میلیارد و ۵۳۷ میلیون ریال از بهای آن به کشاورزان پرداخت شده است. 

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۹ مرکز خرید تضمینی گندم در استان فعال است و جهاد کشاورزی استان پیش‌بینی کرده که امسال ۳۰ هزار تن گندم از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شود. مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی اظهار کرد: قیمت پایه خرید هر کیلوگرم گندم در مراکز خرید هزار و ۷۰۰ تومان است. وی عنوان کرد: انتظار می‌رود کشاورزان برای تحویل محصول خود به مراکز خرید و جمع‌آوری گندم مراجعه کنند. 

اسداللهی یادآور شد: تمام مراحل تحویل‌گیری گندم از کشاورزان و رانندگان از قبیل نمونه‌برداری، توزین، تعیین آفت و تخلیه گندم‌های تحویلی رایگان بوده و از این بابت هیچ‌گونه وجهی دریافت نمی‌شود. ۱۸ هزار و ۶۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی زیرکشت گندم است که پیش‌بینی می‌شود ۶۴ هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید