• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 26 خرداد 1398
کد مطلب : 59583
+
-

اهدای مدال نایب‌قهرمانی تکواندو به موزه آستان قدس رضوی

خبر
اهدای مدال نایب‌قهرمانی تکواندو به موزه آستان قدس رضوی

«مهلا مومن‌زاده» ورزشکار ۱۷ ساله و خواهرزاده شهید «حسین غیاثوند» در مراسمی مدال نایب‌قهرمانی خود در مسابقات جهانی تکواندو بانوان را به موزه ورزش موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی هدیه کرد. در این مراسم که با حضور خانواده شهید غیاثوند، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی و رئیس فدراسیون تکواندو در ورزشگاه امام رضا(ع) موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی برگزار شد، مومن‌زاده اولین مدال جهانی خود و دومین مدال نقره جهانی تاریخ تکواندو بانوان ایران را به پدر شهید غیاثوند اهدا و پدر این شهید، این مدال را به موزه ورزش موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی تقدیم کرد. 

رئیس فدراسیون تکواندو در این مراسم گفت: «مهلا مومن‌زاده» در رده‌های مختلف نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان صاحب مدال‌های ارزشمند فراوان شده است و کسب مدال نقره و عنوان نایب‌قهرمانی تکواندو بزرگسالان جهان آخرین دستاورد اوست. «سیدمحمدرضا پولادگر» افزود: البته همه شاهد بودیم که مدال طلا حق مومن‌زاده بود اما نادیده گرفته شد، با وجود این مومن‌زاده در اولین حضورش در رده بزرگسالانِ رشته تکواندو خوش درخشید. 

وی ادامه داد: اولین مدال نقره بانوان را «کیمیا علیزاده» دریافت کرد و دومین مدال تاریخ‌ساز ورزش تکواندو بانوان را مهلا مؤمن‌زاده کسب کرده است که فاصله چندانی تا دریافت مدال طلا نداشت. رئیس فدراسیون تکواندو کشور گفت: اقدام مؤمن‌زاده در اهدای مدال برای نخستین بار نیست که رخ می‌دهد و در مسابقات جاکارتا هم 4 قهرمان تکواندو کشور مدال‌های خود را به شهدا تقدیم کردند که باید مانند اقدام خوب تربیت بدنی آستان قدس رضوی از این ورزشکاران نیز تجلیل شود تا این دست اقدامات، الگوی همه شود. 

مدیرعامل تربیت بدنی آستان قدس رضوی نیز در این مراسم گفت: در تاریخ ورزش کشور قهرمانان زیادی در عرصه جهانی مدال آوردند اما فقط تختی‌ها ماندگار شدند. پهلوان تختی مدال‌هایش را به نام مقدس حضرت رضا(ع) گره زد و نام نیک او ماندگار شد. «علی‌اکبر هاشمی جواهری» افزود: موسسه تربیت بدنی آستان قدس بخشی از مدال‌های موزه حرم رضوی را در قالب موزه‌ای در این موسسه گردآوری کرده و امید است ورزشکاران مدال‌های خود را به این موزه اعطا کنند. 

حسین غیاثوند در سال ۱۳۶۴ به عنوان بسیجی به جبهه اعزام شد و بعد از ۱۳ ماه خدمت در جبهه شهید شد. مهلا مؤمن‌زاده نیز تکواندوکار وزن ۴۶ کیلوگرم کشورمان و خواهرزاده این شهید توانست در فینال بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان تکواندو در منچستر با رقابت مقابل نماینده کره جنوبی مدال نقره این رقابت‌ها را از آن خود کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید