• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 26 خرداد 1398
کد مطلب : 59564
+
-

افزایش ۶۸ درصدی متوفیان در تصادفات

آمار
افزایش ۶۸ درصدی متوفیان در تصادفات

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی از وقوع ۹۶۰ تصادف در جاده‌های استان خبر داد و گفت: تعداد متوفیان این حوادث نسبت به سال گذشته ۶۸ درصد افزایش داشته است. به گزارش مهر، «علیرضا رضایی» در نشست خبری بیان کرد: خراسان جنوبی کمتر از یک درصد جمعیت کشور را دارد اما سومین استان پهناور محسوب می‌شود. 

وی با بیان این‌که ۱۱ درصد از راه‌های کشور در خراسان جنوبی قرار دارد، اظهار کرد: 5/7 درصد راه‌های شریانی و 2/5 درصد راه‌های روستایی کشور در خراسان جنوبی قرار دارد. سرهنگ رضایی با بیان این‌که سهم خراسان جنوبی در بزرگراه‌های کشور 2/5 درصد است، گفت: در خراسان جنوبی به معنای واقعی بزرگراه نداریم و فقط برخی محورها دارای باند دوم هستند. 

وی اظهار کرد: خراسان جنوبی دارای ۱۰ هزار و ۲۹۲ پل است که از این تعداد 7 هزار و ۳۵۲ پل در جاده‌های اصلی و 2 هزار و ۹۴۰ پل در جاده‌های فرعی قرار دارند.رضایی از وجود ۲۷ نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار در استان خبر داد و افزود: از این تعداد 8 نقطه برطرف شده و ۱۹ نقطه حادثه‌خیز به قوت خود باقی است. 

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی ادامه داد: در مجموع ۴۹ نقطه پرتصادف در محورهای خراسان جنوبی وجود دارد که نیازمند رسیدگی است. این مسئول با بیان این‌که ۱۰ هزار و 458 راننده در حمل‌و‌نقل بار و مسافر فعال هستند، اظهار کرد: هزار و ۴۶۹ راننده در جابه‌جایی مسافر و 8 هزار و ۹۸۹ راننده در حمل بار فعال هستند. 


۷۰۶ وسیله نقلیه متخلف توقیف شد

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با بیان این‌که کلیه وسایل نقلیه مسافربری باید از پلیس راه دفترچه‌ای برای ثبت ورود و خروج‌ها دریافت کنند، گفت: اگر وسیله نقلیه‌ای تخلف انجام دهد، دفترچه راننده به صورت موقت بایگانی می‌شود. ‌رضایی اظهار کرد: در سال جاری ۲۹ دفترچه از رانندگان متخلف وسایل نقلیه مسافربری اخذ و بایگانی و ۳۵۸ دفترچه تعویض شده است. 

وی از ضبط ۲۷۷ گواهینامه رانندگی در سال گذشته خبر داد و افزود: در سال جاری ۸۰ گواهینامه ضبط شده است. رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با بیان این‌که در سال گذشته 4 هزار و ۸۱ وسیله نقلیه توقیف شد، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۰۶ وسیله نقلیه توقیف شده و ۶۱۲ وسیله نقلیه به علت 2 تخلف حادثه‌ساز به طور همزمان، توقیف شده‌اند. 


افزایش ۹ درصدی متوفیان حوادث رانندگی 

رضایی از افزایش متوفیان و مجروحان حوادث رانندگی در سال جاری خبر داد و افزود: طی سال جاری در پلیس راه قائن ۹ درصد افزایش متوفیان حوادث رانندگی داشته‌ایم. رئیس پلیس راه خراسان جنوبی ادامه داد: پلیس راه نهبندان ۱۰ فوتی، پلیس راه دیهوک 3 فوتی، پلیس راه فردوس 7 فوتی، بشرویه 2 فوتی، سربیشه 7 فوتی و پلیس راه طبس ۱۶ فوتی داشته است. 

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون میزان تصادف‌های فوتی در محورهای استان نسبت به سال گذشته ۵۳ درصد افزایش داشته است. این مسئول بیان کرد: سال گذشته ۳۸ نفر در تصادفات محورهای خراسان جنوبی جان خود را از دست دادند. رئیس پلیس راه خراسان جنوبی از وقوع ۴۲۰ فقره تصادف جرحی از ابتدای سال تا ۲۱ خرداد سال جاری خبر داد و گفت: این حوادث ۷۹۷ مجروح برجا گذاشتند که نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.  رضایی با بیان این‌که ۴۹۱ فقره تصادف خسارتی هم به پلیس گزارش شده است، اظهار کرد: در سال جاری در برخورد با متخلفان ۱۷ درصد افزایش داشته‌ایم. 

وی از افزایش ۵۰ درصدی تصادفات حادثه‌ساز در سال جاری خبر داد و گفت: به طور متوسط روزانه 4 واژگونی در محورهای استان رخ می‌دهد. این مسئول با بیان این‌که سال گذشته در کشور ۱۳ درصد متوفیان عابران پیاده بودند که این میزان در خراسان جنوبی ۹ درصد بود، ادامه داد: سال گذشته در کشور ۱۷ درصد متوفیان در جاده‌های روستایی موتورسواران بودند که این میزان در خراسان جنوبی ۱۳ درصد بوده است. 
رضایی با بیان این‌که تعداد فوتی‌های واژگونی وسایل نقلیه در خراسان جنوبی از نرم کشوری بالاتر است، گفت: فوتی‌های حاصل از واژگونی در کشور ۳۱ درصد و در خراسان جنوبی ۴۵ درصد بوده که از نرم کشوری ۱۴ درصد بیشتر است. 


۵۵ درصد تصادفات به شکل واژگونی 

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی بیان کرد: میزان تصادفات شبانه سال گذشته در کشور ۳۴ درصد و در خراسان جنوبی ۳۸ درصد بود. وی با بیان این‌که میزان فوت به علت ضربه به سر در کشور ۴۹ درصد و در خراسان جنوبی ۶۲ درصد است، گفت: میزان متوفیان جوان در کشور ۴۱ درصد و در خراسان جنوبی ۳۹ درصد است. 

رضایی با بیان این‌که ۵۵ درصد تصادفات به شکل واژگونی است، افزود: ایجاد شیب شیروانی در حاشیه جاده و ایمن‌سازی پل‌ها از جمله اقداماتی است که نیاز به پیگیری دارد. این مسئول با بیان این‌که پنج‌شنبه‌ها شاهد بیشترین حوادث جاده‌ای هستیم، افزود: سال گذشته در بازه زمانی ۱۲ تا ۲۰ شاهد وقوع بیشترین حوادث بودیم. به گفته رئیس پلیس راه خراسان جنوبی علت بروز ۷۲ درصد از تصادفات 3 عامل بی‌توجهی به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و انحراف به چپ است. 

وی با بیان این‌که ۵۰ درصد از متوفیان حوادث استان جوان هستند، افزود: موتورسیکلت‌سواران ۱۹ درصد از مجروحان سال جاری را به خود اختصاص داده‌اند. رضایی بیان کرد: در حوادث جاده‌ای ۵۴ درصد مجروحان و ۴۰ درصد متوفیان را سرنشینان و ۴۵ درصد متوفیان و ۲۳ درصد مجروحان را راننده‌ها تشکیل می‌دهند. 

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی افزود: ۵۲ درصد متوفیان حوادث در صحنه تصادف جان خود را از دست می‌دهند و ۴۶ درصد هم در بیمارستان فوت می‌کنند. وی خواستار کاهش زمان رسیدن به صحنه حوادث و افزایش خدمات درمانی در بیمارستان‌ها شد و گفت: در استان امداد جاده‌ای قوی نداریم و هنگام وقوع آتش‌سوزی باید شاهد سوختن وسیله نقلیه باشیم. 

 رضایی با اشاره به سیل‌های اخیر بیان کرد: در سیل اخیر ۴۶ تیم اعزام شد و ۹۵ تیم روان‌سازی محورها را بر عهده داشت. این مسئول ادامه داد: سیل به ۲۰۴ پل، ۱۵۸ آب‌نما و ۷۸ کیلومتر در محورهای اصلی و ۱۷۰ پل، ۴۸۶ آب‌نما و ۲۰۹ کیلومتر در محورهای فرعی آسیب وارد کرد. 

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی بیان کرد: برخی نقاط مانند شهرداد-نهبندان بازگشایی شده و علت وقوع بسیاری از تصادفات است. وی با اشاره به اجرای طرح تابستانه پلیس گفت: در این طرح از کنترل محسوس و نامحسوس هوشمند استفاده خواهد شد. رضایی از راه‌اندازی ایستگاه پلیس در شهرستان درمیان طی هفته جاری خبر داد و افزود: انسداد ۲۶۰ مسیر غیرمجاز در محورها و رفع نواقص مهندسی از جمله اقدامات انجام شده در راستای کاهش تصادفات است.

این خبر را به اشتراک بگذارید