• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 26 خرداد 1398
کد مطلب : 59540
+
-

تشکیل گروه‌های ویژه برای مبارزه با ملخ‌ها

منابع طبیعی
تشکیل گروه‌های ویژه برای مبارزه با ملخ‌ها

رئیس اداره منابع طبیعی زرین‌دشت از تشکیل گروه ویژه مقابله با هجوم ملخ صحرایی در اراضی منابع طبیعی خبر داد. به گزارش مهر، اقدامات اجرایی و عملیات پیشگیرانه آفت ملخ صحرایی با هدف حفاظت از پوشش گیاهی در عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان زرین‌دشت آغاز شد.

«مرتضی سلیمانی» ضمن اشاره به پایش روزانه عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان برای مقابله با ملخ صحرایی و هجوم این آفت به سایر نقاط استان گفت: در حال حاضر، عملیات اجرایی مقابله با افزایش جمعیت ملخ‌ها به صورت روزانه در حال انجام است. وی جلوگیری از آسیب و خسارت به عرصه‌های مرتعی و پوشش گیاهی را از اهداف مهم اقدامات انجام‌گرفته عنوان کرد و گفت: بر‌اساس مصوبات کارگروه مدیریت بحران شهرستان زرین‌دشت که با حضور فرماندار و معاونین شهرستان، فرمانده سپاه و ناحیه بسیج، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان و بخشداران برگزار شد، تمامی عرصه‌های طبیعی این شهرستان به ۵ پهنه تقسیم‌بندی و ۵ اکیپ ویژه سیار عملیات پایش منطقه‌ای آفت ملخ صحرایی را به صورت تمام‌وقت انجام می‌دهند.

رئیس منابع طبیعی شهرستان زرین‌‌دشت با اشاره به فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ حفاظت از اراضی جنگلی شهرستان در بین بهره‌برداران این عرصه‌ها اظهار کرد: در بخش‌های زیادی از عرصه‌ها کار پایش و مبارزه با این آفت با مشارکت مرتعداران و بهره‌برداران عرصه‌ها انجام شده است. 
سلیمانی در ادامه با اشاره به پراکندگی آفت در استان از جمله اراضی مرتعی و جنگلی شهرستان اظهار کرد: اقدامات لازم برای پیشگیری و مبارزه با این آفت در شهرستان‌ها انجام گرفته است و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. 
وی تصریح کرد: با اقدامات فنی و به‌موقع تاکنون هیچ گونه طغیان و وضعیت بحرانی گزارش داده نشده وشرایط تحت کنترل است.

«ابراهیم خرم» فرماندار شهرستان زرین‌دشت هم با اشاره به ضرورت حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی از بلایایی چون حریق و هجوم آفات گفت: برای پیشگیری از آفت ملخ صحرایی با توجه به گستردگی این عرصه‌ها کلیه ادارات مکلف به همکاری با منابع طبیعی و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان برای مقابله و پایش سراسری این آفت هستند. 
وی افزود: بر اساس هماهنگی‌های به‌وجودآمده مقرر شد تجهیزات و امکانات لازم از جمله تعدادی کارشناس آموزش‌دیده به همراه خودرو برای عملیات مبارزه با این آفت در اختیار تیم‌های پایش منابع طبیعی و جهاد کشاورزی قرار گیرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید