• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 26 خرداد 1398
کد مطلب : 59585
+
-

زندگی دوباره ۴۹۱ بیمار با اهدای عضو

زندگی دوباره ۴۹۱ بیمار با اهدای عضو

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از اهدای اعضای ۵۴ بیمار مرگ مغزی در بوشهر به دیگر بیماران خبر داد و گفت: اعضای اهدایی به ۴۹۱ بیمار زندگی دوباره بخشیده است.
«علیرضا باقری» به تسنیم گفت:‌ از سال 83 تاکنون 54 مورد اهدای عضو بیماران مرگ مغزی در بوشهر به ثبت رسیده و اعضای اهدایی این بیماران 491 بیمار را به زندگی پیوند داده است. 

وی همچنین از 10 بیمار مرگ مغزی در استان در سال جاری خبر داد و افزود: از این تعداد 6 خانواده به اهدای عضو آنان رضایت دادند. امسال تاکنون اعضای 5 بیمار مرگ مغزی اهدا شده است. باقری همچنین به مرگ مغزی یک جوان در برازجان در روزهای اخیر اشاره و اظهار کرد:‌ اعضای این جوان 31ساله که به دلیل تصادف با موتورسیکلت دچار مرگ مغزی شده بود، در بیمارستان شهید گنجی برازجان اهدا شد.

وی با بیان این‌که اعضای این جوان با رضایت و ایثار خانواده‌اش اهدا شد افزود: عمل جراحی برداشت اعضای این مرگ مغزی در بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان انجام شد. 2 کلیه، کبد و دریچه‌های قلب وی برای پیوند به بیماران دیگر به بیمارستان بوعلی سینای شیراز منتقل شد. 
مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با قدردانی از خانواده‌ها که در این زمینه همکاری می‌کنند بیان کرد: انجمن اهدای عضو بوشهر با هدف مددکاری خانواده‌های اهدا‌کننده و کمک به فرهنگ‌سازی اهدای عضو تاسیس شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید