• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
شنبه 25 خرداد 1398
کد مطلب : 59443
+
-

200 تفریحگاه تهران

اگر به گردشگری تفریحی، ورزشی و طبیعی علاقه دارید...

200 تفریحگاه تهران

پریسا امیرقاسم خانی.خبر‌نگار

بسیاری از نقاط گردشگری تهران، فاصله کوتاهی با شما دارند. آیا می‌دانید تهران با بیش از 200نقطه گردشگری در حوزه تفریحی، ورزشی و طبیعی یکی از کلانشهرهایی است که هرساله قابلیت جذب چندصد هزار گردشگر را دارد.

پارک دلفین‌های تهران


دلفیناریوم یا پارک دلفین‌های تهران یکی از مکان‌های تفریحی و مرتفع‌ترین دلفیناریوم جهان است که در برج میلاد واقع شده و نخستین پارک دلفین‌های غیرساحلی خاورمیانه است. وسعت این مجموعه 3هزار و ۲۰۰ مترمربع است. در پارک دلفین‌ها، از یک شیر دریایی و 2دلفین نگهداری می‌شود.


باشگاه موتورسواری صحرایی 
این باشگاه در ضلع شمالی بزرگراه بابایی، خروجی شهرک امید واقع شده، اگر دنبال هیجان و سرعت هستید می‌توانید به این باشگاه بروید. شما ظرف مدت ۱۵ دقیقه با موتور چهار چرخ ATV از جاده‌های پر پیچ و خم و گل‌آلود خواهید گذشت.


ورزشگاه تختی


ورزشگاه تختی تهران پنجمین ورزشگاه بزرگ ایران با گنجایش ۳۰۱۲۲ نفر است که در بزرگراه بسیج شمال، بزرگراه هجرت، میدان شهید باکری قرار دارد. این ورزشگاه میزبان بازی‌های خانگی نفت تهران و راه‌آهن بوده است. ورزشگاه تختی در گذشته تنها ورزشگاه سرپوشیده ایران به ‌شمار می‌رفت و در هنگام ساخت خود در دهه50 از پیشرفته‌ترین ورزشگاه‌های دنیا قلمداد می‌شد.

آبشار چال مگس 


آبشار چال مگس در انتهای مسیر عمومی کوهنوردی دارآباد و پس از طی مسافتی بین درختان بید و صخره‌هایی کوچک، قرار دارد. برای رسیدن به آبشار از محل پارک خودرو در پارکینگ ورودی مسیردارآباد باید مسافتی حدود ۵کیلومتر را طی کنید.


آبنمای موزیکال


آبنمای موزیکال رقصان در پارک ملت واقع شده و از تکنولوژی‌های روز به‌صورت شناور روی دریاچه پارک ملت تهران با عمق میانگین 300سانتی‌متر استفاده شده است.


سایت پرواز پاراگلایدر


سایت پرواز پاراگلایدر در شمال غربی تهران و محله شهران واقع شده، این سایت مکان مناسبی برای دیدن تهران از فراز آسمان‌هاست. هر روزه این سایت شاهد حضور افراد آماتور و حرفه‌ای است که مشتاق پرواز هستند.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید