• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 25 خرداد 1398
کد مطلب : 59377
+
-

بازگشایی محور‌های خسارت دیده از سیل در لرستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان: کار سه ماهه برای بازگشایی محورها یک ماهه انجام و 10 پل بزرگ در استان جا به‌ جا شد

مدیرکل راهداری و حمل ‌و ‌نقل جاده‌ای لرستان با اشاره به خسارت 1۱۳۰ میلیارد تومانی سیل فروردین امسال به جاده‌های این استان گفت: همچنان منتظر ابلاغ اعتبارات هستیم. به گزارش مهر، «عباس شرفی» با بیان این‌که این سیل خسارت‌های زیادی به زیرساخت‌ها به خصوص در بخش‌های راه، آب، برق و گاز وارد آورد، اظهار کرد: بیشترین خسارت را به جسم راه‌های استان شاهد بودیم. شرفی با اشاره به این‌که در سیل فروردین امسال ۸۷۰ راه روستایی مسدود شدند، افزود: همچنین حدود ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های استان تخریب شدند.

این مسئول بیان کرد: این ۶۰۰ کیلومتر 2۵۰۰ کیلومتر از راه‌های استان را تحت تاثیر قرار داد. تردد در یک‌سوم راه‌های استان با مشکل مواجه شد. همچنین بخشی از جسم جاده‌ها، ابنیه فنی و دیواره‌های حائل جاده‌ها تخریب شدند و در خیلی از جاها رانش زمین را شاهد بودیم. وی با بیان این‌که به دلیل بارندگی زیاد سال گذشته و فروردین امسال بسیاری از لایه‌های خاک روان شدند و به دلیل رانش زمین از ۴۰۰ هزار متر مکعب تا 1/5 میلیون متر مکعب خاک جابه‌جا شد، گفت: چندین رانش زمین در آزادراه پل زال و همچنین الیگودرز و نورآباد رخ داد.


۴۸ کیلومتر از محور پلدختر از بین رفت

شرفی با تاکید بر این‌که در مجموع کار زیادی جلوی اداره کل راهداری بود که باید انجام می‌داد، اظهار کرد: از طرف دیگر، مردم مشکلات زیادی داشتند. وی با بیان این‌که راه‌های ارتباطی شهرستان پلدختر و شهر معمولان به طور کامل قطع شده بود و اولین اداره‌ای که موفق شد راه دسترسی به آنجا باز کند اداره کل راهداری لرستان بود، ادامه داد: این اقدام در کمترین زمان ممکن انجام شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و‌ نقل جاده‌ای لرستان با تاکید بر این‌که بیش از یک ماه نیروهای راهداری به صورت جهادی و شبانه‌روزی در محورها مشغول فعالیت بودند، گفت: ۱۹ استان در این رابطه با ما همکاری کردند. در این میان، نقش مجموعه راهداری و همچنین حضور وزیر راه خیلی مهم بود چراکه از نزدیک شاهد حجم بالای خسارت‌ها بودند و اداره‌ کل راهداری لرستان را حمایت کردند.

وی با بیان این‌که ۶۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین ۱۹ استان را برای بازگشایی محورها به کار گرفتیم، افزود: نزدیک به ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر نیروی راهداری از استان‌های مختلف در لرستان مشغول شدند. شرفی با تاکید بر این‌که محورها و شهرستان‌ها را تقسیم‌بندی کردیم، اظهار کرد: ۱۷ نقطه و ۴۸ کیلومتر در محور پلدختر کاملا تخریب شده بود. وی با اشاره به این‌که ما موفق شدیم که کار 3 ماهه را برای بازگشایی محور‌ها یک ماهه انجام دهیم، گفت: حدود ۱۰ پل‌ بزرگ را در استان جابه‌جا کردیم و رکورد نصب آنها را در کشور به دست آوردیم.

این مسئول ادامه داد: این اقدامات در حالی صورت گرفته که اعتباری به ما تزریق نشده است. پیمانکاران ما همت کردند و در این زمینه همکاری شبانه‌روزی داشتند. شرفی گفت: با پیگیری‌های انجام شده از طریق استان و همچنین وزارت راه، خسارت‌های سیل به حوزه راه لرستان به سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی انعکاس پیدا کرده و آنجا تصویب شده است. وی بیان کرد: خوشبختانه ۹۵۰ میلیارد تومان از خسارت‌ها برای پرداخت در حال تصویب است و امیدواریم به سرعت به استان پرداخت شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید