• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 59028
+
-

خبرهای کوتاه/ورزشی

فرار از دلار 40هزار تومانی
هم‌اکنون یکی از نگرانی‌های مدیران پرسپولیس این است که مبادا با هزار مکافات پول برانکو را جور کنند، اما او باز هم به ایران برنگردد و قراردادش را فسخ کند. گویا برانکو همین حالا هم به‌خاطر تأخیر در دریافت مطالباتش می‌تواند بند فسخ را فعال کند. قبلا مواردی از بازیکنان و مربیان خارجی را داشته‌ایم که دریافت پول‌شان را شرط تمدید قرارداد کرده‌اند اما بعد از گرفتن پول کامل، قید ادامه همکاری را زده‌اند. در خود پرسپولیس لوکا ماریچ یکی از کسانی بود که چنین کاری انجام داد و حالا این بیم وجود دارد که برانکو هم همین راه را برود. در عین حال حتی با وجود چنین احتمالی هم بهتر است پرسپولیسی‌ها با طیب‌خاطر دستمزد کامل برانکو و دستیارانش را بدهند. اگر آمد که چه بهتر، اگر هم نیامد از پرداخت اصل و فرع این پول با دلار 40هزار تومانی برای چند سال بعد جلوگیری کرده‌اید.

بگو منظورم «خطیر» وزارت خارجه بود!
2روز پیش که فرهاد مجیدی رسما به‌عنوان سرمربی تیم المپیک انتخاب شد، انتقادهای زیادی از این ماجرا صورت گرفت و خیلی‌ها پرسیدند او با چه رزومه‌ای بر این صندلی تکیه زده؟ حتی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم ازجمله منتقدان بودند و در نهایت همین فضا باعث شد فعلا حکم مجیدی تعلیق شود. در عین حال فرهاد که کارش را در استقلال تمام‌شده می‌دید، با مصاحبه تند و افشاگرانه علیه مسئولان این باشگاه همه پل‌های پشت سرش را خراب کرد تا دیگر راه بازگشتی نداشته باشد. به‌نظر می‌رسد مجیدی الان باید از مهارت همیشگی‌اش یعنی «ویرایش دیدگاه» استفاده کند و بگوید منظورش از خطیر، خطیر استقلال نبوده. او قبلا از وزیر و معاونش انتقاد کرد اما وقتی یادش افتاد کارمند همین دستگاه است، گفت منظورش وزارت خارجه بوده. اگر عراقچی‌ هم نیمچه واکنشی نشان می‌داد، احتمال داشت فرهاد به سمت وزارت راه یا نیرو بچرخد!

صد هزار بار بگو آقای عرب!
ظاهرا عرب متوجه نیست پذیرفتن مدیریت باشگاهی مثل پرسپولیس چه شرایطی دارد. او با هر هزینه غیرمترقبه‌ای که پیش می‌آید، کاسه چه‌کنم به دست می‌گیرد. مثلا این اواخر یک ادعای 60 هزار دلاری آمده و عرب 60 بار این موضوع را در رسانه‌ها مطرح کرده است! به هر حال طبیعی است که وقتی شما مسئولیت کار در پرسپولیس یا استقلال را قبول می‌کنید، با چنین اتفاقاتی مواجه خواهید شد؛ چه اینکه پیشینه اقتصادی و مدیریتی هر دو باشگاه ویران است و هر لحظه ممکن است میراث مدیران قبلی بر سرتان آوار شود. در این شرایط مدیر باید بلد باشد درآمد به وجود بیاورد، نه اینکه فقط زانوی غم بغل بگیرد. اینها را گفتیم که یادآوری کنیم پرونده شکایت صد هزار دلاری جری بنگستون هم به مراحل نهایی رسیده و جا دارد عرب صد هزار بار بابت این موضوع در رسانه‌ها درد دل کند!

این خبر را به اشتراک بگذارید