• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 59006
+
-

نترس درحمله پراشتباه در دفاع

تیم ملی ایران در دومین بازی با سرمربیگری مارک ویلموتس نمایشی چشم‌نواز داشت و اجازه نداد رکورد 8سال شکست‌ناپذیری‌اش مقابل کره‌جنوبی شکسته شود

نترس درحمله پراشتباه در دفاع

انتخاب کره‌جنوبی برای دومین بازی تیم ملی با جانشین کارلوس کی‌روش شاید تصمیم عاقلانه‌ای نبود. اگر می‌باخت گروهی ممکن بود عملکرد مارک ویلموتس را با رکورد کارلوس کی‌روش مقایسه کنند که 5بازی پیاپی را به کره نباخت.

ایران بازی را با ترکیب بیرانوند، میلاد محمدی، کنعانی‌زادگان، پورعلی‌گنجی، رضاییان، حاج‌صفی، ترابی، طارمی، جهانبخش و انصاری‌فرد آغاز کرد.

تیم ویلموتس در نیمه اول نشان داد برخلاف تیم کی‌روش علاقه زیادی به مالکیت توپ دارد، حتی زمانی هم که توپ را از دست می‌داد دست‌کم 2 یا 3نفر در زمین حریف می‌ماندند و منتظر موج بعدی حمله می‌شدند.نتیجه این روش از بازی، حضور بیشتر در زمین کره‌جنوبی، شوت‌های پرتعداد به سمت دروازه و ایجاد چند موقعیت گل بود.

«بازی هجومی» واژه کلیدی ویلموتس در بیشتر مصاحبه‌هایی است که از زمان ورودش به ایران انجام داده. به‌نظر می‌رسد به او توصیه شده که اگر می‌خواهد منتقدان تیم ملی در زمان سرمربیگری کارلوس کی‌روش را جذب کند، لازم است همیشه روی این 
کلید واژه تأکید کند.

ویلموتس اما نیمه دوم هم نشان داد که ماجرای بازی هجومی برای او جدی‌تر از نمایش در کنفرانس‌های مطبوعاتی قبل و بعد از مسابقه است. آمار کلی بازی دیروز نشان داد تیم ایران هم مالکیت بیشتری از میزبان داشته و هم تعداد شوت‌هایش بیشتر بوده. به شکل طعنه‌آمیزی خطاهای بازیکنان ایرانی هم کمتر از کره‌ای‌ها بود.

کره در این بازی که می‌توانست برای‌شان جنبه انتقامی هم داشته باشد، یک‌بار توپ را به تیر دروازه ایران زد. همین کار را احمد نوراللهی نیمه دوم انجام داد.
گل کره را دقیقه 58 «هی چانگ هوانگ» زد. این گل با اشتباه میلاد محمدی و پورعلی‌گنجی و خروج ناموفق بیرانوند به‌دست آمد. قبل و بعد از آن هم مدافعان ایران چندبار اشتباه کردند اما خوش‌شانس بودند که دروازه بیرانوند باز نشد.ایران گل مساوی را 4دقیقه بعد از گل کره زد با ضربه «کیم یانگ وون» درحالی‌که رامین رضاییان توپ را از نقطه کرنر به خوبی روی دروازه حریف فرستاده بود.

 نیمه دوم ویلموتس 5بازیکن را تعویض کرد؛ نوراللهی، عزت‌اللهی، وحید امیری، علیپور و شجاعی به‌ترتیب به جای جهانبخش، حاج‌صفی، ترابی، انصاری‌فرد و طارمی آمدند.
بعد از دو بازی مقابل سوریه و کره‌جنوبی، شاید قضاوت درباره کیفیت تیم مارک ویلموتس عجولانه باشد، با وجود این چیزی که واضح به‌نظر می‌رسد، تفاوت نگاه او با کارلوس کی‌روش درباره مالکیت توپ و بازی هجومی یا دفاعی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید