• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 12 بهمن 1396
کد مطلب : 5902
+
-

شهر در رسانه‌ها

وظیفه شهروندان در وضعیت‌های عادی و غیرعادی

روزنامه «آسمان آبی» در سرمقاله خود وظایف شهروندان و نهادهای شهری در وضعیت‌های عادی و غیرعادی را از یکدیگر تفکیک کرده و با اشاره به بارش اخیر برف در تهران و وظیفه برف‌روبی کوچه‌ها و خیابان‌ها، نوشته: «شهروندان توقع دارند، همانطور که در روز عادی خدمات دریافت می‌کنند، در روزهایی هم که وضعیت غیرعادی است، خدمات یکسان دریافت کنند؛ اما نکته مهم اینجاست که این دو وضعیت با هم متفاوت است و در وضعیت غیرعادی شهروندان هم تکالیفی دارند...

در واقع با این بهانه که مردم هم باید در وضعیت‌های غیرعادی دست‌به‌کار شوند، نباید از مطالبه‌گری دست برداریم و بگوییم مسئولان همه توانشان را گذاشته‌اند.» نویسنده یادداشت به اقدامات خوب مدیریت شهری در روزهای برفی اشاره کرده مانند سازماندهی کارتن‌خواب‌ها در گرمخانه‌ها و انجام وظیفه بدون وقفه کارگران شهرداری.

 

حذف اعتبارات توسعه متروی کلانشهرها

روزنامه «ایران» به نقل از مدیرعامل شرکت متروی تهران از حذف اعتبارات 1500میلیارد تومانی توسعه متروی پایتخت و کلانشهرها در کمیسیون تلفیق خبر داده است. علی امام با اشاره به رویکرد مثبت کمیسیون عمران مجلس نسبت به طرح‌های عمرانی مترو گفته که این کمیسیون حتی اعتبارات بیشتری نسبت به آنچه در لایحه دولت ارائه شده بود، برای طرح‌های توسعه مترو پیش‌بینی کرد که در نوع خود رویکردی توسعه‌محور و تحول‌زا بود.

اما این بند به‌طور کامل در مرحله بازنگری لایحه از سوی کمیسیون تلفیق حذف شد. وی با اشاره به تغییرات اعمال شده از سوی کمیسیون تلفیق، گفته که این مسئله وقفه قابل‌توجهی در طرح‌های توسعه مترو در تهران و کلانشهرهای کشور ایجاد می‌کند و تبعات آن تداوم روند افزایش آلودگی هوا در پایتخت و شهرهای بزرگ است.

 

کودکان بی‌هویت، شناسنامه‌دار می‌شوند

«6 هزار کودک بی‌هویت در تهران» تیتر صفحه یک روزنامه «شهروند» است که در ذیل آن، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری تهران نسبت به پیامدهای امنیتی کودکان بی‌هویت در آینده هشدار داده است؛ به گزارش این روزنامه، مطابق طرح استانداری تهران برای ٥ تا ٦‌ هزار کودک بی‌هویت قرار است هویتی ثبت شود یا شناسنامه‌دار شوند یا کارتی برایشان صادر شود که نام‌ونشان‌شان مشخص شود. براساس اعلام ثریا شارقی، در ارتباط با کودکان بی‌هویت 2تصمیم گرفته شد؛ «یکی واگذاری مرکز بهاران منطقه٩ به مجتمع فوریت‌های اجتماعی برای شناسایی کودکان بی‌هویت که اغلب کودکان کار و خیابان هستند و دوم هویت‌یابی این کودکان؛ یعنی برایشان شناسنامه صادر شود.» وی درباره مزیت شناسنامه‌دارشدن کودکان خیابانی هم گفته: «می‌شود برایشان برنامه‌ریزی کرد؛ حتی از نظر امنیتی اگر خطایی مرتکب شدند، بدانیم چه برخوردی باید با آنها داشته باشیم. می‌توانیم به آنها آموزش بدهیم، ساماندهی کنیم و...»

این خبر را به اشتراک بگذارید