• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 59012
+
-

توافقی برای ماندن وزیر ورزش

معاون حقوقی و امورمجلس وزارت ورزش استعفا داد یکی از نزدیکان نماینده استیضاح‌کننده حکم گرفت

منهای فوتبال
توافقی برای ماندن وزیر ورزش

مصطفی شوقی| انشین امیررضا خادم که برای انتخابات فدراسیون کشتی پست معاونت حقوقی، استان‌ها و مجلس وزارت ورزش را ترک کرده بود هم برای انتخاباتی دیگر از روی صندلی که تنها 28روز آن را در اختیار داشت، بلند شد و استعفا داد. هادی حسینی که سابقه نمایندگی مجلس در دوره نهم و مدیرکلی ورزش استان مازندران را داشته در حالی دلیل استعفایش را قانون منع به کارگیری بازنشستگان عنوان کرده که می‌گوید برای انتخابات مجلس در اسفند‌ماه سال‌جاری نامزد خواهد شد.

اما این همه ماجرا نیست چه آنکه حسینی یک روز پس از کنارگذاشتن طرح استیضاح سلطانی‌فر وزیر ورزش توسط مجلس، از سمت خود کناره‌گیری کرده و به‌نظر می‌رسد که یکی از دلایل استعفای او توافق میان وزیر ورزش با برخی از نمایندگان مجلس برای کناره گذاشتن معاون امور مجلس وزارت ورزش باشد. این مسئله را هادی حسینی تلویحا تأیید می‌کند و به ایسنا می‌گوید که یکی از دلایل استعفایش همین فشارهای مجلس بوده است: «طبق قانونی که جانبازان پیش از موعد یا به‌صورت عادی که بازنشسته شده‌اند و بنا به شرایطی امکان بازگشت به‌کار آنها وجود دارد و تا سابقه ۳۵سال و سن ۶۵سالگی می‌توانند خدمت کنند، با استفاده از این قانون متقاضی بازگشت به‌کار شدم. اما پس از اینکه وزیر ورزش حکم من را صادر کرد و مشغول به‌کار شدم یکی از نمایندگان مجلس نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و فکر کرد حضور من در وزارت ورزش و جوانان غیرقانونی است و به دیوان عدالت اداری نامه نوشت، به همین‌خاطر ۱۲خرداد استعفای خود را به‌صورت مکتوب به سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان ارائه دادم و وی ۱۳خرداد با استعفای من به‌صورت مشروط موافقت کرد.» البته حسینی گفته که ممکن است اجازه بازگشت به‌کار را از مراجع ذی صلاح بگیرد و به همین دلیل اگر این مسئله رخ دهد، نامزد نمایندگی مجلس خواهد شد و دیگر به وزارت ورزش بازنمی‌گردد. 

ماجرای کنارگذاشته شدن استیضاح وزیر ورزش پشت پرده‌های زیادی دارد اما آنطور که شواهد نشان می‌دهد، قطعا توافقی میان برخی از نمایندگان مجلس و وزارت ورزش صورت گرفته است. مهر در این زمینه گزارش داده که حکم مدیرکلی امور بین‌الملل وزارت ورزش به نام فرشید طهماسبی به این دلیل بوده که او از نزدیکان یکی از نمایندگان استیضاح‌کننده است و پس از این انتصاب، این نماینده امضای خود را از پای برگه مخالفت با وزیر ورزش برداشته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید