• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 12 بهمن 1396
کد مطلب : 5901
+
-

پاسخ ظریف به ترامپ

وزیر خارجه ایران برای دومین روز پیاپی رئیس‌جمهور آمریکا را به سبب اقدامات و اظهاراتش سوژه توییت قرار داد.

محمد‌جواد ظریف در صفحه توییترش نوشت: ترامپ بار دیگر جهالتش را نسبت به ایران و منطقه ثابت کرد. همه می‌دانند که او از چه کسانی حمایت می‌کند که حتما شامل مردم ایران نیست. مشتریان «پاک» و «منتخب مردم» وی در منطقه ما از حرف‌های او استقبال خواهند کرد ولی نه آنهایی که قربانی استبداد و سلاح‌های آنها هستند؛ ازجمله کودکان یمنی.

توییت ظریف بعد از سخنرانی سالیانه ترامپ نوشته شد که در آن سخنرانی با اشاره به  ناآرامی‌های ایران گفته بود آمریکا در مبارزه شجاعانه مردم ایران، در کنار آنها می‌ایستد. این توییت البته در لفافه عربستان سعودی را هدف قرار داده؛ کشوری که چند سالی می‌شود به‌صورت شبانه‌روزی مناطق مسکونی یمن را آماج موشک‌های خود قرار داده است. نیروهای دفاع وطنی یمن هم مدتی است در واکنش به حملات عربستان توانایی موشکی خود را به رخ سعودی‌ها می‌کشند و هر از گاهی موشکی به سمت عربستان پرتاب می‌کنند.

یکی از  موشک‌های انصارالله باعث شده که نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل با نمایش قطعاتی علیه ایران فضاسازی کند. ‌ترامپ هم 2روز قبل سفرای کشورهای عضو شورای امنیت را به ضیافت دعوت کرد تا قطعاتی دیگر را به آنان نشان دهد. محمد‌جواد ظریف در پیام توییتری در واکنش به عکس قطعه موشکی با مهر استاندارد، تصویر یک پفک را منتشر کرد و نوشت: مُهر استاندارد نشانه کیفیت برای مصرف‌کنندگان ایرانی است؛ ولی برای ترامپ و شرکایش متأسفم چون ما این علامت را روی قطعات موشک نمی‌زنیم. وقت آن است که برای تقلب هم کمی همت کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید