• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 12 بهمن 1396
کد مطلب : 5895
+
-

صدای مردم را باید شنید

رئیس‌جمهور در حرم امام خمینیره: هیچ کس نمی‌تواند مردم را از اعتراض و انتقاد بازدارد

انقلاب
صدای مردم را باید شنید

رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت روز چهارشنبه با حضور در حرم مطهر امام‌خمینی(ره)  با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی و شهیدان تجدید میثاق کردند. 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی، رئیس جمهور پس از این مراسم در جمع خبرنگاران، جمهوریت و اسلامیت را 2یادگار حضرت امام(ره) دانست و گفت: امام می‌خواست به‌دست و قیام مردم، یک حکومت مردم‌سالار در پناه اسلامیت را در این سرزمین مستقر کند و آنچه امام برای ما به ارمغان آورد می‌توان اساس آن را جمهوریت و اسلامیت دانست و ملت بزرگ ما هرگز از این دو اصل برنخواهد گشت.

اعتراض حق مردم است

روحانی راه اصلی مردم‌سالاری را انتخابات دانست و گفت: مردم از طریق انتخابات و پای صندوق آرا نظر خود را اعلام می‌کنند. جمهوری اسلامی که 12انتخابات ریاست‌جمهوری، 10انتخابات مجلس شورای اسلامی، 5انتخابات مجلس خبرگان رهبری، 5انتخابات شوراها و چندین همه پرسی را پشت سر گذاشته است، به خوبی می‌داند سرنوشتش با قواعد مردم‌سالاری، پای صندوق آرا تعیین خواهد شد. او با اشاره به اینکه «البته این بدان معنا نیست که مردم‌سالاری صرفاً انتخابات است و بس»، تصریح کرد: در کنار انتخابات، حضور، مشارکت دائمی و تعاون و یاری مردم به یکدیگر و همچنین نقد و اعتراض حق مردم است و هیچ‌کس نمی‌تواند ملت بزرگ ایران را از بیان اظهارنظر و نقد و انتقاد و حتی اعتراض باز دارد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه همه مسئولین کشور باید در برابر مطالبات و خواست مردم شنوا باشند، تأکید کرد: رژیم گذشته که فکر می‌کرد سلطنتش مادام‌العمراست و حکومت سلطنتی ابدی دارد به این دلیل همه‌‌چیز را از دست داد که صدای نقد و نصیحت مردم و صدای مصلحان، ناصحان، علما و بزرگان و فرهیختگان را نشنید. روحانی افزود: رژیم گذشته صدای اعتراض مردم را هم نشنید و فقط یک صدا شنید و آن انقلاب مردم بود. برای حکومتی که فقط می‌خواهد صدای انقلاب را بشنود، بسیار دیر است.

حکومت‌ها باید صدای نصیحت، خواست، مطالبه، انتقاد و اعتراض مردم را به‌خوبی بشنوند. رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امام‌خمینی(ره) به ما جرأت ایستادگی، نقد و انتقاد داد، افزود: او به ما آموخت تا در برابر استکبار و مستکبرین با قدرت بایستیم، او به ما یاد داد که صندوق آرا را نباید رها کنیم، او به ما یاد داد که به فکر محرومان و مستضعفان جامعه باشیم و اخلاق، معنویت و دین را از یاد نبریم. رئیس‌جمهور گفت: او به ما یاد داد که در برابر متجاوزین بایستیم و نگذاریم هرگز استبداد و استعمار به این سرزمین برگردد. دولت در کنار مردم برای اجرای خواست مردم، بیش از همیشه آماده است تا مجری نظرات مردم برای پیشرفت کشور عزیز ایران باشد. ما بار دیگر در کنار حرم مطهر امام با امام پیمان می‌بندیم که راه و آرمان او را رها نکنیم.

ابعاد سیاسی رژیم سابق

روحانی با بیان اینکه امام به خوبی آن رژیم و ابعاد سیاسی آن جامعه را می‌شناخت، تأکید کرد: امام می‌دانست آن کسی که بنا بود پادشاه مشروطه باشد به حاکمیتی تبدیل شده بودکه همه قدرت را خود به تنهایی در دست گرفته و رقیبان و حریفان را با انواع توطئه‌ها از پیش پای رژیم استبدادی خود برداشته بود.

رئیس‌جمهور افزود: امام به خوبی آن رژیم را می‌شناخت که یک نفر بود و فکر می‌کرد به‌جای همه ملت باید فکر کند و به‌جای همه ملت باید فرمان دهد و همه آنهایی که به‌عنوان مقامات عالی‌رتبه کشوری و لشکری بودند، جز نوکری، جان‌نثاری و مطیع اوامر شاهانه بودن سخن دیگری نداشتند. وی با تأکید بر اینکه در این سرزمین 3اصل «اسلام، ملت ایران و کشور ایران» برای ما اساس است، افزود: همه‌‌چیز باید حول این 3محور در چرخش باشد.

تا زمانی که اسلام هست و مردم عاشق فرهنگ اسلام‌ هستند و به ایرانشان عشق می‌ورزند و وحدت ملی را پاس می‌دارند، هیچ قدرت و ابرقدرتی نمی‌تواند مسیر این ملت را عوض کند.  

 حسن خمینی: پمپاژ ناامیدی نتیجه‌ای جز شادی دشمن ندارد

سیدحسن خمینی، تولیت آستان امام راحل(ره) در سخنانی با بیان اینکه پایه‌های مستحکم نظام بر نقاط بسیار قدرتمند و توانایی بنا شده که ناشی از روح دینداری، استقلال‌طلبی، آزادیخواهی و نگاه به آینده است، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز داریم تا شرایط قبل از انقلاب را برای خود و فرزندانمان بازگو کنیم و به توانایی‌ها و پیشرفت‌هایی که انقلاب داشته ببالیم و بدون اغماض، ضعف‌های خود را شناخته و برای عبور از آنها تلاش کنیم و رسیدن به این مقصود جز با دمیدن روح امید در جامعه ممکن نیست.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمنان بیش از هر چیز امید مردم را هدف گرفته‌اند، گفت: در این شرایط پمپاژ ناامیدی از سوی برخی از دوستان نتیجه‌ای جز شادی دشمنان در بر نخواهد داشت. یادگار امام راحل با بیان اینکه امروز دشمنان، اعتماد مردم به توانایی ملی را هدف قرار داده‌اند، گفت: یکی از بزرگ‌ترین شعارهایی که امام به ما آموخت این بود که می‌توانیم با توانایی، فکر و دانش ایرانی از مشکلات عبور کنیم.

 

 آملی لاریجانی: امام(ره) روحیه باور را به مردم بازگرداند

آیت‌الله آملی لاریجانی و مسئولان عالی قضایی صبح دیروز با حضور در حرم امام خمینی (ره) با آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند. آیت‌الله آملی لاریجانی در ادامه این مراسم در تبیین ابعاد عملی انقلاب اسلامی با بیان اینکه امام خمینی(ره) خودباوری، استقلال و آزادی را به مردم بازگرداند، اظهار داشت: اینکه امروز همه مردم ما در صحنه هستند و در مقابل تهدیدات کشور‌های سلطه‌گر به میدان می‌آیند و گاهی جلوتر از مسئولین در میدان هستند، برآمده از تعلیمات حضرت امام(ره) است.

وی بیان داشت: امروز با مجموعه‌ای به نام قوه قضاییه مواجه هستیم که هم به لحاظ قوانینی که اجرا می‌شود، پیشرفته‌تر بوده و هم از لحاظ رسیدگی‌ها بسیار توسعه پیدا کرده است. در عین حال هنوز کاستی‌هایی مثل بحث اطاله دادرسی وجود دارد که امیدواریم با تلاش دوستان و کار‌هایی که در زمینه پیشگیری از وقوع جرم صورت می‌گیرد، این کاستی‌ها برطرف شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید