• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 58985
+
-

احداث ۲۰ پارک در محله‌های شلوغ تبریز

شهردار تبریز با تاکید بر این‌که احداث ۲۰ پارک محله‌ای در دستور کار سال ۹۸ این سازمان است، از اقدامات لازم برای تملک اراضی در بافت‌های پرتراکم شهر به همین منظور خبر داد. به گزارش همشهری، «ایرج شهین‌باهر» با اشاره به فراهم‌سازی اماکن متعدد شهری تبریز برای اسکان اضطراری از سوی شهرداری گفت: مجموع اقدامات شهرداری تبریز در پروژه‌های مختلف با محوریت مدیریت بحران بوده است. البته اسکان اضطراری ماموریت اصلی شهرداری نیست و باید از ظرفیت سایر نهاد‌ها هم برای مدیریت بحران و اسکان اضطراری استفاده شود.

وی بحران اصلی پیش روی تبریز را قطعی برق در ساعات اوج بار عنوان کرد و افزود: اصلاح ساعات و تغییر رفتار مصرفی مردم باید جدی گرفته شود و ما همه باید در برای فرهنگ‌سازی در این زمینه برنامه‌ریزی کنیم.
شهین‌باهر با بیان این‌که بر اساس مطالعات علمی و حتی دینی ۸ ساعت کار، ۸ ساعت خواب و ۸ ساعت تفریح برای یک انسان لازم است، تاکید کرد: دستورهای دینی برای این امر از ۱۴۰۰ سال قبل ابلاغ شده، ولی باید فرهنگ آغاز زودتر کار و اتمام زودتر کار هم در جامعه نهادینه شود تا ساعات اوج بار هم مدیریت و از خاموشی برق جلوگیری شود. 

این مسئول بر ضرورت برنامه‌ریزی برای مدیریت رفتار خانواده در زمینه مصرف انرژی تاکید کرد و گفت: فرهنگ شهروندی فقط چگونگی رفتار در زمینه مصنوعات شهری و... نیست، بلکه باید فرهنگ مصرف درست هم در قالب فرهنگ شهروندی تبیین و تشریح شود تا به سهم خود شاهد بهبود مصرف بهینه برق در شهر تبریز باشیم.

وی با بیان این‌که از سال گذشته ۱۵ پارک محله‌ای و ۴ میدان ورزشی در بافت فرسوده و حاشیه‌نشین احداث شده است، اظهار کرد: همین پارک‌های محله‌ای در زمان بحران برای اسکان اضطراری استفاده می‌شوند. امسال هم احداث ۲۰ پارک محله‌ای در دستور کار قرار دارد و محلات پرتراکم در اولویت ساخت این پارک‌ها هستند. به همین منظور در حال تملک اراضی در بافت‌های پرتراکم هستیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید