• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 58977
+
-

استانداری، پیگیر رفع مشکل مالکان اراضی توحید و بسیج ارومیه


سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی از پیگیری برای رفع مشکل مالکان اراضی توحید و بسیج ارومیه خبر داد. به گزارش ایرنا «پیمان آرامون» گفت: طبق دستور استاندار آذربایجان غربی درصدد کمک به مالکان این زمین‌ها هستیم. 

وی با بیان این‌که اسناد و مدارکی که سازمان ملی زمین و مسکن خواسته توسط راه و شهرسازی به مرکز ارسال شده است، اظهار کرد: در گذشته این اراضی ملی بوده و خارج از محدوده تعریف شده است. این اعضا خواهان ارائه سند در اسرع وقت برای زمین‌ها هستند تا بتوانند ساخت‌و‌ساز کنند که این امر توسط سازمان ملی زمین و مسکن باید انجام شود که زمان‌بر است. 

 «محمدحسین عسگری»، نماینده تجمع‌کنندگان و اعضای تعاونی مسکن منتظران مهدی(عج) ارومیه هم گفت: اعضا و برخی خریداران زمین از این تعاونی طی ۱۷ سال گذشته با وجود داشتن اسناد و قولنامه نتوانسته‌اند بر زمین‌های خود حق مالکیت و ساخت‌و‌ساز داشته باشند. وقتی زمین‌ها فروخته و واگذار می‌شد، جزو اراضی ملی نبود ولی هم‌اکنون شهرداری مدعی شده این اراضی ملی است و اجازه تفکیک و ساخت‌و‌ساز داده نمی‌شود و در صورت ساخت‌و‌ساز تخریب خواهد شد. در سال 81 این اراضی زراعی بود و در سال 91 از سوی شهرداری مجوز ساخت به ما داده شد در حالی که هم‌اکنون حکم به قلع و قمع داده شده است. 

گفتنی است اعضای تعاونی مسکن منتظران مهدی(عج) ارومیه که اقدام به خرید زمین از این تعاونی در زمین‌های معروف به بسیج در شهر ارومیه کرده بودند، برای حل مشکلات زمین‌های این تعاونی در مقابل استانداری آذربایجان غربی تجمع کردند. تعاونی مسکن زمین‌های موسوم به بسیج دارای 3هزار عضو است؛ این اراضی 5/29 هکتار وسعت دارد و پشت پارک جنگلی ارومیه واقع شده است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید