• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 58984
+
-

تجهیزات استاندارد در ساحل دریاچه ارومیه

برای بهبود گردشگری دریاچه ارومیه و معرفی جذابیت‌های طبیعی این پارک ملی پلاژهای جدید ساحلی با استانداردهای روز جهانی در اطراف آن احداث می‌شود. به گزارش تسنیم، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی با اعلام این خبر به تشریح برنامه‌های دولت برای استفاده مطلوب از ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری دریاچه ارومیه پرداخت و گفت: بهبود نسبی وضعیت دریاچه ارومیه یکی از نعمات الهی است که فرصت بی‌نظیری برای رشد و توسعه گردشگری و طبیعت‌گردی در اطراف آن فراهم کرده است. 

«رضا حسینی» افزود: این روزها شور و شوق مردم نیز در سواحل دریاچه ارومیه امیدآفرین شده و بسترهای جدیدی برای استفاده از ظرفیت اشتغال‌آفرینی و کسب‌وکارهای مربوط به گردشگری را ایجاد کرده که باید به‌خوبی از آن بهره جست. حسینی گفت: استفاده حداکثری از وضعیت بهبودیافته کنونی دریاچه ارومیه نیازمند برنامه‌ریزی اصولی و کاربردی دستگاه‌های مرتبط است و دولت نیز در این راستا نهایت همکاری را با دست‌اندرکاران انجام می‌دهد تا از این ظرفیت به‌خوبی استفاده حداکثری به‌عمل آید. 

این مسئول تاکید کرد: برای بهبود گردشگری دریاچه ارومیه و معرفی جذابیت‌های طبیعی این پارک ملی پلاژهای جدید ساحلی با استانداردهای روز جهانی در اطراف آن احداث می‌شود. ایجاد امکانات و تأسیسات رفاهی در سواحل و اطراف دریاچه ارومیه، اصلاح و بهسازی مسیر میان‌گذر و مسیرهای دسترسی و حمایت از کسب‌وکارهای مرتبط به گردشگری طبیعی خواهد توانست در رونق گردشگری شتاب دهد و می‌توان گردشگران زیادی را به استان و شهرستان ارومیه سوق داد و درآمدزایی و ثروت منطقه‌ای برای استان به‌وجود آورد.

این خبر را به اشتراک بگذارید