• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 58980
+
-

مراکز غیرمجاز تفکیک پسماند در تبریز پلمب می‌شوند

مراکز غیرمجاز تفکیک پسماند با حکم قضایی پلمب می‌شوند. مدیر عامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز در گفت‌وگو با ایرنا با اعلام این خبر گفت: در اجرای این طرح با عوامل غیرمجاز جمع‌آوری پسماند خشک و ضایعات و خودروهای غیرمجاز جمع‌آوری این پسماندها و ضایعات برخورد می‌شود.

«علیرضا اصغری» با اشاره به مشکلات بهداشتی و زیست‌محیطی مراکز غیرمجاز تفکیک پسماند و انبارهای ضایعاتی در آستانه فصل گرما اظهار کرد: با اجرای این طرح مأموران این سازمان اقدام به جمع‌آوری و پاکسازی انبارهای ضایعات مزاحم از شهر کرده‌اند.

وی با تاکید بر این‌که این طرح در همه نقاط شهر تبریز اجرا می‌شود گفت: در این طرح انبارهای غیرمجاز و مکان‌های جمع‌آوری ضایعات شهر که موجب بروز سد معبر و نازیبایی مناظر شهری می‌شود، شناسایی و با آنها برخورد قاطع می‌شود. در این انبارها مسائل بهداشتی رعایت نمی‌شود و موجب آلودگی هوا و ایجاد مشکلات زیست‌محیطی برای شهروندان می‌شود که برای جلوگیری از این مسائل با صاحبان این انبارها به صورت قانونی برخورد می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: عوامل غیرمجاز جمع‌آوری ضایعات نیز آرامش ساکنان محلات را بر هم می‌زنند و حقوق شهروندان را پایمال می‌کنند. بنابراین برای حفظ آرامش در مناطق مختلف شهری، پاک‌سازی و برخورد با این عوامل در اولویت برنامه‌های این سازمان قرار دارد.

اصغری ادامه داد: در اجرای این طرح با زباله‌گردهای شهر که مبادرت به جمع‌آوری ضایعات خشک به صورت غیرمجاز می‌کنند و آنها را در اختیار کارگاه‌ها و انبارهای غیرمجاز تفکیک پسماند قرار می‌دهند نیز به صورت جدی برخورد می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید