• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 58979
+
-

گاز به ۱۴ روستا و قشلاق اهر می‌رسد

عملیات گازرسانی به ۱۴ روستا و قشلاق اهر با پیش‌بینی اعتبار 75 میلیارد ریال با حضور مسئولان استانی آغاز شد. به گزارش ایسنا «سیدرضا رهنمای توحیدی» مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان شرقی در آیین کلنگ‌زنی این طرح گفت: 5/95 درصد روستاهای استان از نعمت گاز برخوردارند که ۲۰ درصد بالاتر از متوسط کشوری است. در حال حاضر ۹۶ درصد از ساکنان روستاهای شهرستان اهر از نعمت گاز برخوردارند.

«بیت‌الله عبدالهی» نماینده اهر و هریس در مجلس هم عنوان کرد: از گازی که به روستاها می‌آید، فقط برای مسائل گرمایشی و پخت و پز استفاده نشود، بلکه روستاییان می‌توانند در واحدهای تولیدی، صنایع و خدماتی نیز با توجه به مقرون به صرفه بودن از این نعمت استفاده کنند. با وجود مشکلاتی که هست باز هم شاهد آن هستیم که به نقاط مختلف کشور از جمله روستاهای دور با جمعیت کمتر گازرسانی می‌شود که این نشان از عزم مسئولان برای رفاه مردم دارد. 

«سید‌محمد‌حسن آل هاشم» مدیر کل امور عشایر آذربایجان شرقی هم با بیان این‌که تاکنون حدود ۸۲ تا ۹۵ درصد از امکانات زیربنایی از جمله گاز، راه، آب و برق عشایر استان تأمین شده است عنوان کرد: تثبیت راه‌های عشایری با استفاده از فناوری نانو تکنولوژی، تهیه شیردوش‌های گوسفندی، تهیه کنسانتره دامی، اختصاص تسهیلات بانکی، بازسازی بناها، چشمه‌ها و اصلاح نژاد دامی در اولویت‌های خدمات‌رسانی به عشایر است. 

«زاهد محمودی» فرماندار اهر هم ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله گازرسانی به مناطق روستایی و عشایری را از اولویت‌های مهم دولت عنوان کرد و گفت:‌ با اجرای گازرسانی به ۱۴ روستا و قشلاق شهرستان اهر، ۲۰۰ خانوار از این نعمت بهره‌مند خواهند شد.

بر اساس این گزارش، با اجرای این طرح گاز‌رسانی، ساکنان ۱۴ روستا و قشلاق در آرمودلی سفلی، آرمودلی علیا، حاج علی بیگ کندی، قشلاق قلعه جیق، یوزبند، کولی دره، پارچه قشلاق، آلمان جدید، خضر کندی، عنبرلو، گوران بزرگ، گوران کوچک، قشلاق میدان باغی و جوان شیخ از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :