• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 58956
+
-

کاهش ۵۰ درصدی صنایع آلاینده

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری گفت: صنایع آلاینده استان در ۵ سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایرنا«شهرام احمدی» که به مناسبت هفته محیط زیست در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، تعداد صنایع آلاینده استان طی این مدت را ۳۷ واحد عنوان کرد و گفت که این تعداد در سال جاری به ۱۵ واحد رسیده است.

وی با اشاره به افزایش نظارت و پایش واحدهای صنعتی استان اظهار کرد: برای کاهش صنایع آلاینده در بخش‌های مختلف آب، خاک و هوا پایش‌های آنلاین، فصلی و رندوم انجام می شود.

وی گفت: پس از انجام پایش به واحدهای متخلف اخطار و تذکر داده می‌شود تا در صورت رفع نشدن مشکل، واحد متخلف جریمه یا تعطیل شود. احمدی از افزایش ۲۰ درصدی نظارت و پایش واحدهای صنعتی استان خبر داد و گفت: با افزایش نظارت‌ها زمینه بروز آلودگی‌های زیست محیطی کاهش پیدا می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به بحث زباله‌ها به‌عنوان یکی از معضلات زیست‌محیطی افزود: روزانه بیش از ۷۲۵ تن زباله در استان تولید می‌شود که عدم دفن اصولی پسماند می‌تواند یکی از خطرات زیست‌محیطی استان را افزایش دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون کارگروه‌های مدیریت پسماند و مکان‌یابی پسماند در استان و شهرستان‌ها تشکیل و بر نحوه دفن پسماندها و مکان‌یابی دفن، نظارت انجام می شود.
وی از افزایش ۱۸درصدی نظارت و پایش پسماند در استان نیز گفت و اعلام کرد: سال گذشته ۲۴ دهیار و شهردار متخلف در حوزه دفن غیر اصولی پسماند در استان به مراجع قضائی معرفی شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید