• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 58941
+
-

فرهنگ‌سازی برای حفظ صنایع‌دستی مهریز

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهریز گفت: حفظ و احیای صنایع‌دستی که نقش مهمی در رونق تولید و اشتغال دارد به همکاری رسانه‌های گروهی و نهادهای آموزشی و فرهنگی برای فرهنگ‌سازی بیشتر و معرفی آن نیاز دارد.

«الهام جلوداری» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ظرفیت‌های خوبی در صنایع‌دستی منطقه وجود دارد که برای جذب جوانان به آنها و کار و فعالیت در این زمینه باید اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی بهتری انجام شود.

وی ادامه داد: برای تحقق این هدف در سال جاری دوره‌های آموزشی، چندین نمایشگاه و دوره بازاریابی و راه‌اندازی بازارچه فروش در بافت قدیمی شهر برگزار شده که اینها در حفظ وضعیت موجود و سپس گسترش آن مؤثر است و تا پایان سال ادامه دارد.

این مسئول اظهار کرد: تاکنون رشته‌های صنایع‌دستی چاقوسازی، سنگ‌تراشی و ترکه‌بافی این شهرستان با ۲۰ فعال در فهرست آثار ملی ثبت شده و به دنبال ثبت دیگر صنایع بومی محلی هستیم که نقش مهمی در حفظ و احیای آنها دارد و محور برنامه‌هاست.

جلوداری سایر رشته‌های فعال شهرستان را گیوه‌بافی، تخت‌کشی، قالی‌بافی، معرق‌کاری، منبت‌کاری، سرمه‌دوزی و کار روی چوب و شیشه ذکر کرد که حدود ۱۵۰ نفر از زنان و مردان علاقه‌‌مند در شهر و برخی روستاهای بخش مرکزی به آن اشتغال دارند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید