• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 58951
+
-

اختصاص اعتبار برای مرمت آثار تاریخی ابرکوه

بخشدار مرکزی ابرکوه گفت: 5 میلیارد ریال برای مرمت و بازسازی خانه‌ها و قلعه تاریخی این شهرستان اختصاص یافت. «عباس مهری» در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: این میزان بودجه برای مرمت خانه‌های تاریخی امید سالار و همچنین قلعه تیزک در حوزه بخش مرکزی ابرکوه هزینه می‌شود. 

وی افزود: سال گذشته برای احیا و مرمت برخی آثار تاریخی افزون بر۱۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی اختصاص داده شده است. بخشدار مرکزی ابرکوه همچنین با اشاره به این‌که قلعه «شهرسب» که به «ارگ دوم» ایران معروف است اگر مرمت و بازسازی شود، نقش بسزایی در ایجاد اشتغال و جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد، تصریح کرد: این قلعه ۱۷ هزار متر‌ مربع وسعت دارد و برای مرمت اضطراری آن ۳۰ میلیارد ریال و برای مرمت و احیای کامل آن افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال بودجه نیاز است. 

وی همچنین خاطرنشان کرد: یکی از قلعه‌هایی که توسط ۲ سرمایه‌گذار بخش خصوصی در دست احیا است قلعه تیجرد است. مهری با قدردانی از سرمایه‌گذاران مجموعه دهکده تاریخی و گردشگری تیجرد یادآور شد: این مجموعه با ۱۵۰ هکتار وسعت جزو بزرگ‌ترین مجموعه‌های تاریخی و گردشگری کشور است که در روستای «تیزک» بخش مرکزی ابرکوه واقع است. وی تصریح کرد: تاکنون سرمایه‌گذاران برای احیا و مرمت این مجموعه که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزون بر ۳۰ میلیارد ریال هزینه کرده‌اند. بخشدار مرکزی ابرکوه خاطرنشان کرد: این مجموعه شامل ۲۰ هکتار باغ میوه و چندین هکتار فضای ورزشی، تفریحی و برکه است که با ۳۰ باب اتاق، رستوران، کافی‌شاپ، موزه و بر پایه زندگی روستایی مرمت و تکمیل می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید