• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 58934
+
-

ورود ۴۰۰ واگن به خطوط ریلی یزد

از میان خبرها
ورود ۴۰۰ واگن به خطوط ریلی یزد

مدیرکل راه‌آهن استان یزد از افزایش ۴۰۰ واگن لبه‌بلند به ناوگان حمل‌و‌نقل ریلی استان یزد خبر داد.

«سیدمصطفی داوودی» در گفت‌وگو با مهر با اشاره به افتتاح فاز اجرایی پنجمین طرح توسعه حمل‌و‌نقل ریلی از طریق ویدئو کنفرانس توسط وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: کاهش مصرف سوخت جاده‌ای، کاهش ترافیک و حوادث جاده‌ای و کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی از تأثیرات توسعه حمل‌و‌نقل ریلی استان است. وی افزود: با اجرای طرح توسعه حمل‌و‌نقل ریلی کشور، ۴۰۰ دستگاه واگن لبه‌بلند ساخت داخل به خطوط حمل‌و‌نقل ریلی استان یزد اضافه شده است.

مدیرکل راه‌آهن استان یزد با بیان این‌که ۴۰۰ دستگاه واگن حمل‌و‌نقل ریلی با ۱۲۰۰ دستگاه تریلی جاده‌ای برابری می‌کند، عنوان کرد: به لحاظ موقعیت جغرافیایی و وجود معادن و کارخانجات، یزد دارای رتبه اول حمل‌و‌نقل ریلی کشور است.

داوودی تصریح کرد: در حال حاضر ۹ درصد از حمل‌و‌نقل کشور از طریق خطوط استان انجام می‌شود و در نظر داریم این آمار را به ۳۰ درصد برسانیم.

این مسئول ادامه داد: برای افزایش این ظرفیت نیازمند افزایش نیروی کشش، نیروی انسانی و توسعه زیربنا در حوزه خط و واگن هستیم.

مدیرکل راه‌آهن یزد همچنین از ایجاد اشتغال برای ۱۰۰ نفر در حوزه حمل‌و‌نقل ریلی در سال جاری خبر داد و گفت: در روزهای گذشته آموزش یک‌صد نیروی انسانی در یزد آغاز شده است.
داوودی با اشاره به این‌که ۵۰۰ کیلومتر از خطوط ریلی در استان یزد در دست ساخت است، خاطرنشان کرد: ۲۵۰ کیلومتر خطوط ریلی بافق به عقدا و ۲۵۰ کیلومتر هم خطوط یزد به شیراز در دست ساخت است.

این خبر را به اشتراک بگذارید