• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 58875
+
-

فراخوان دهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان

فراخوان دهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان از سوی شهرداری و شورای شهر لاهیجان با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان صادر شد.

به گزارش ایرنا، در فراخوانی که در این رابطه صادر شده آمده است: «دهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان که 
27 تا 30 مرداد سال جاری از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اهتمام به اهمیت کار فرهنگی، تلاش برای پاسداری از ارزش‌های جامعه و ترویج فرهنگ اصیل اسلامی در لاهیجان برگزار می‌شود.»

شهروند، فرهنگ ایثار و شهادت؛ شهروند، آگاهی از حقوق شهروندی؛ شهروند، آسیب‌های اجتماعی؛ شهروند، ترویج کتاب و کتابخوانی؛ شهروند، حقوق کودک؛ شهروند، محیط‌زیست (چالش‌ها؛ مخاطرات؛ راهکارها)؛ شهروند، مشارکت مسئولانه در صرفه‌جویی منابع انرژی؛ حفظ فضای سبز، اموال عمومی؛ مدیریت زباله و پسماند، ترافیک؛ حمایت از چای ایرانی از موضوعات مورد تاکید جشنواره شهروند است همچنین این بخش رقابتی بوده و سقف پذیرش آثار آن ۱۲ نمایش خواهد بود.

آثار این بخش باید پیش از این در هیچ جشنواره رقابتی سراسری شرکت نکرده باشد و متقاضیان شرکت در بخش مسابقه باید لوح فشرده حاوی فایل تصویری و مدارک مورد نیاز را در مهلت مقرر به دبیرخانه جشنواره شهروند لاهیجان ارسال کنند.

بخش ویژه نمایش کودکان و نوجوانان از دیگر بخش‌های این جشنواره است که ستاد برگزاری جشنواره نظر به اهمیت رده سنی کودکان و نوجوانان و لزوم توجه ویژه به تولیدات و عرضه آثار متناسب برای این گروه‌های سنی در راستای پدیدآوردن میل و نیروی کنجکاوی، ایجاد اعتماد به نفس و استقلال بخشیدن به شخصیت آنها، ترغیب به اندوختن تجارب و معلومات نوین، راهنمایی و آشنایی با حقوق شهروندی برای سومین سال نمایش‌های تولید شده در قالب نمایش زنده و عروسکی را در این جشنواره به معرض تماشا می‌گذارد.

علاقه‌مندان به شرکت در این بخش می‌توانند آثار خود را با موضوعات مناسب گروه سنی کودک و نوجوان به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و سقف پذیرش آثار در این بخش 4 اثر است.
به آثار راه یافته به جشنواره تا سقف ۳۰ میلیون ریال کمک‌هزینه تعلق می‌گیرد که ارائه مجوز کتبی نویسنده الزامی است و اسکان و پذیرایی گروه‌های منتخب به عهده جشنواره خواهد بود. 

به برترین‌های هر بخش بر اساس آرای هیات داوران جوایزی اهدا خواهد شد. مهلت دریافت آثار به دبیرخانه تا ۷ مرداد و اعلام فهرست آثار برگزیده ۱۸ مرداد ذکر شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید