• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 58846
+
-

زیرساخت‌های شهری زاهدان هوشمند می‌شود

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری زاهدان ضمن تشریح برخی اقدامات و برنامه‌های سازمان، ضرورت همگام بودن با تکنولوژی روز در مدیریت شهری را مورد تاکید قرار داد و گفت: هدف ما در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات حرکت به سوی هوشمندسازی زیرساخت‌های مدیریت شهری است و بودجه سازمان نیز بر همین اساس قرار گرفته است. 

به گزارش ایسنا «زهرا احمدی» افزود: در دنیای امروز مدیریت شهر بر پایه اصول سنتی گذشته عملاً قابل اجرا نیست و باید به سوی هوشمند‌سازی شهر پیش برویم. 

احمدی ادامه کرد: با راه‌اندازی بسترهای هوشمندسازی نه‌تنها مشکلات بسیاری در شهر حل خواهد شد، بلکه در آینده نیز به محلی برای درآمد تبدیل خواهد شد. نگاه ما به این نوع هزینه‌ها به عنوان نوعی سرمایه‌گذاری است‌؛ چراکه در درازمدت شاهد کاهش هزینه‌های جاری و تسهیل امور خواهیم بود. 

 وی در ادامه افزود: برای تسهیل در امور ارتباطی تاکنون اقدامات مهمی توسط این سازمان صورت گرفته که می‌توان به اتصال شبکه ارتباطی برخی مناطق به فیبر نوری اشاره کرد؛ همچنین تغییر بستر ارتباطی سازمان‌های تابعه شهرداری زاهدان از وایرلس به بستر‌های پایدار، پرسرعت و امن، مستند‌سازی شبکه ساختمان شماره ۲ شهرداری زاهدان (پارکینگ طبقاتی سعدی) و اصلاح زیرساخت شبکه آن از دیگر اموری است که در دستور کار این سازمان قرار دارد و به زودی عملیاتی خواهند شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید