• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 58828
+
-

شناسایی تورهای غیرمجاز در دستور کار میراث فرهنگی کرمان

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان این‌که شناسایی تورهای غیرمجاز در دستور کار این اداره کل قرار دارد، گفت: این قبیل تورها با ترفندهای خاص و انجام تبلیغات گسترده در فضای مجازی اقدام به جذب مسافر می‌کنند. 

به گزارش ایرنا «غلامرضا فرخی» افزود: در حال حاضر ۱۴۳ دفتر خدمات مسافرتی در این استان در راستای اجرای تورهای داخلی و خارجی فعالیت می‌کنند. 

وی با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی و احتمال تعطیلی برخی دفاتر خدمات مسافرتی استان کرمان، گفت: باید درصدد یافتن راه برون‌رفت از مشکلات پیش رو که منجر به کاهش میزان فعالیت این دفاتر شده است، باشیم. 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به راه‌اندازی کمیته‌ای مشترک برای حل مشکلات وجود تورهای غیرمجاز گفت: این کمیته متشکل از نمایندگان اداره‌های سازمان حج و زیارت، تعزیرات، صنعت و معدن، بازرسی استانداری، میراث فرهنگی، دادستانی و نیروی انتظامی است. 

وی با انتقاد از فعالیت برخی افراد در فضای مجازی در زمینه فروش و تبلیغ تورهای گردشگری غیرمجاز، گفت: این تورها به دلیل عدم رعایت استانداردهای مصوب گردشگری سبب تضییع حقوق مسافران و خانواده‌ها در طول سفر می‌شوند. 

فرخی گفت: تمام افراد حقیقی و حقوقی بدون داشتن پروانه بهره‌برداری و مجوز بند ب از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجاز به فروش و تبلیغ تورهای گردشگری نیست و باید دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز رسمی از این سازمان اقدام به برپایی تورهای داخلی و خارجی کند. 

وی با اشاره به این‌که بیشتر تورهای غیرقانونی در فضای مجازی فعالیت می‌کنند و در جای مشخصی حضور ندارند، گفت: پیگیری و شناسایی این قبیل تورها در استان در دستور کار این اداره کل است و با شناسایی هویت برگزارکنندگان این قبیل تورها با آن‌ها برخورد قضایی خواهد شد. 

فرخی با تاکید بر این که مجوز برگزاری هرگونه تور صرفاً به دفاتر خدمات مسافرتی داده می‌شود، گفت: هرگونه فعالیت تورگردانی توسط راهنمایان گردشگری (بدون درخواست یک دفتر خدمات مسافرتی و مجوز سازمان میراث فرهنگی) تخلف محسوب می‌شود و در صورت اطلاع یا مشاهده، ضمن معرفی فرد یا افراد خاطی به مراجع قضایی، کارت فعالیت این قبیل افراد ابطال خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید