• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 58827
+
-

دلگان پایلوت آبادانی سیستان و بلوچستان شد

خبر
دلگان پایلوت آبادانی سیستان و بلوچستان شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شهرستان دلگان به عنوان پایلوت آبادانی وزارت کشور در سیستان و بلوچستان انتخاب شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان «علیرضا نورا» افزود: به دستور وزیر کشور ۳۱ شهرستان کمتر توسعه‌یافته در ۳۱ استان برای اجرای طرح‌های محوری انتخاب شدند که این شهرستان‌ها که از شاخص‌های توسعه‌یافتگی نسبت به سطح ملی و استانی فاصله بسیار فاحشی دارند، ارتقا پیدا کنند. 

نورا اضافه کرد: در استان سیستان و بلوچستان شهرستان دلگان به عنوان پایلوت و به عنوان شهرستانی که به لحاظ شاخص‌های توسعه‌یافتگی با میانگین کشوری فاصله زیادی دارد، انتخاب شد. 
وی گفت: سند توسعه‌یافتگی شهرستان دلگان در 5 فصل طراحی شده است؛ همچنین برنامه‌های مهمی برای ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی این شهرستان در قالب این سند طراحی شده است. 

نورا اجرای این سند را مدل و الگویی متناسب با ظرفیت‌ها، استعداد‌ها و پتانسیل‌های منطقه با مشارکت آحاد مردم منطقه عنوان کرد که علاوه بر برنامه‌ریزی‌های کلان و منطقه‌ای با رویکرد اقتصادی اجرا خواهد شد. 

وی گفت: مهم‌ترین بخش‌هایی که در این سند اجرا خواهد شد در حوزه‌های انرژی، کشاورزی و معادن این شهرستان است؛ چراکه این شهرستان در این بخش‌ها پتانسیل‌های خوبی دارد. 

معاون استاندار افزود: دستگاه‌های اجرایی اعتبارات سال ۹۸ را باید با هماهنگی فرماندار در راستای برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این سند و به عنوان طرح‌های مهم و اثرگذار در توسعه اقتصادی و اجتماعی این شهرستان هزینه کنند. 

نورا تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی مجدداً مروری بر این سند داشته باشند و اگر برنامه جدیدی به عنوان برنامه عملیاتی و راهبردی مد نظر دارند اعلام کنند تا در برنامه‌های سال ۹۸ دنبال شود. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی بر حضور مستمر مدیران در منطقه و بررسی روند پیشرفت طرح‌ها و برنامه‌های درج‌شده در سند تاکید کرد و گزارش پیشرفت طرح‌ها و برنامه‌ها و ارسال آن به دبیرخانه و وزارت کشور را از سوی دستگاه‌های اجرایی خواستار شد. 

این مقام مسئول همچنین افق اجرای این طرح را تا سال ۱۴۰۴ عنوان و اظهار امیدواری کرد در قالب اجرای این سند شهرستان دلگان به عنوان یک شهرستان توسعه‌یافته و دارای امنیت پایدار و دارای شاخص‌های بالای اقتصادی و اجتماعی ارتقا یابد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید