• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 58822
+
-

کیش، پایلوت گردشگری علمی می‌‌شود

مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفت: کیش آماده است تا با توسعه فعالیت‌های علمی به پایلوت علم و فناوری کشور و الگوی ملی شهر دانش تبدیل شود. 

به گزارش مهر «غلامحسین مظفری» کیش را بستری آماده برای فعالیت‌های ملی در حوزه علم و دانش دانست و با اشاره به ظرفیت‌های این جزیره برای رونق گردشگری علمی تصریح کرد: کیش پایلوت آینده کشور در حوزه علم و فناوری و رویدادهای علمی خواهد بود. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از آمادگی این منطقه برای توسعه همکاری‌های علمی بین‌المللی خبر داد و افزود: منطقه آزاد کیش خود را مقید به محوریت فعالیت‌های زیست‌بوم علمی در کشور می‌داند و با همکاری دانشگاه‌های داخلی برای تبدیل شدن به الگوی فعالیت‌های علمی جدید و تعاملات دانشگاهی بین‌المللی تلاش می‌کند. 

مظفری تاکید کرد: در حوزه دانشگاهی، جزیره کیش باید با همکاری دانشگاه تهران تعاملی پویا و هدفمند با دانشگاه‌های سرزمین اصلی داشته باشد. 

وی مدیریت یکپارچه در کیش را عامل مهمی در تقویت فعالیت‌های علمی، اقتصادی و گردشگری دانست و گفت: ما از فعالیت‌های علمی برای تحقق توسعه جامعه استقبال می‌کنیم. تشکیل شورای راهبردی و دانشگاه‌ها قدم اساسی برای این‌گونه فعالیت‌ها در کیش است. 

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر این‌که کیش آمادگی کامل برای اجرای طرح شهر دانش را دارد، گفت: مؤسسه علوم و فنون کیش، فعالیت‌های خود را بر محور شهر دانش گذاشته است. شهر دانش گامی اساسی برای فعالیت‌های دانش‌محور در جزیره کیش خواهد بود. 

همچنین دکتر «محمود نیلی‌احمدآبادی»، رئیس دانشگاه تهران، در این نشست با اشاره به این‌که دانشگاه جامع و توانمند تهران آمادگی کامل دارد با توان لجستیکی برای توسعه برنامه‌های علمی با جزیره کیش همکاری کند، گفت: دانشگاه تهران آماده است از طریق ایجاد دانشگاه‌های نسل ۳ و ۴ در جزیره کیش، برای ارتقای سطح آموزش عالی و تقویت فعالیت‌های علمی کشور در این منطقه همکاری کند. 

وی با تاکید بر این‌که کیش می‌تواند الگویی ملی برای پیاده‌سازی شهر دانش باشد، گفت: کیش می‌تواند یک زیست‌بوم دانش و فناوری باشد. باید کوشید تا اکوسیستم دانش تمام این جزیره زیبای مرجانی را فرا گیرد. 

وی همچنین از تمایل دانشگاه تهران برای استقرار تجهیزات آزمایشگاهی نوین در کیش خبر داد و افزود: هدف دانشگاه تهران از ایجاد پردیس‌هایی چون پردیس بین‌المللی دانشگاه تهران در کیش ایجاد تجربه متفاوت از فعالیت‌های دانشگاهی است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید