• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 21 خرداد 1398
کد مطلب : 58650
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/oz7N
+
-

محور زنجان - دندی - تکاب بهسازی می‌شود

راه
محور زنجان - دندی - تکاب بهسازی می‌شود

نماینده ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق تفاهم‌نامه منعقدشده بین وزارت راه و شهرسازی و  سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، محور ارتباطی زنجان ـ دندی ـ تکاب طی بازه زمانی ۲ ساله تعریض و بهسازی می‌شود. 

سیدمرتضی خاتمی در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: برای اولین بار از تاریخ بهره‌برداری معدن سرب و روی انگوران مسیر زنجان ـ دندی ـ تکاب طبق این تفاهم‌نامه تعریض و بهسازی می‌شود. وی ادامه داد: این محور علاوه بر محور زنجان ـ بیجار، پروژه‌ای ملی است که انجام آن از مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به استان زنجان نیز بوده ولی متأسفانه با اعتبارات قطره‌چکانی از سوی دولت مواجه شده و تاکنون پیشرفتی نداشته است. 

این نماینده مجلس افزود: اعتبارات محدودی که تاکنون برای این پروژه‌ها تخصیص یافته است به هیچ عنوان شتاب‌بخشی لازم را ایجاد نکرده و نخواهد کرد. خاتمی گفت: طبق تفاهم‌نامه‌ وزارت راه و شهر‌سازی و ایمیدرو مقرر شده است با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان، سازمان توسعه معادن ایران در ۲ مرحله اقدامات لازم را در حیطه راه‌های مواصلاتی یادشده انجام دهد. 

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اکنون پیمانکار برای تعریض و بهسازی مسیر و تجهیز کارگاه اقدام کرده و حتی بخشی از کار نیز آغاز شده است. امیدواریم ایمیدرو به تعهدات خود عمل کند و وزارت راه و شهر‌سازی نیز پیگیری‌های لازم را انجام دهد. 

وی توضیح داد: براساس پیش‌بینی قرار است طی مدت ۲ سال مسیر زنجان به دندی اصلاح شود و مسیر زنجان به بیجار نیز در حال تعریض و بهسازی است. خاتمی درباره فعالیت کارگران منطقه معادن سرب و روی انگوران نیز یادآور شد: این موضوع تعیین تکلیف شده است. در صورت خروج نیروی غیربومی، نیروهای بومی جایگزین می‌شوند تا موازنه به نفع نیروهای بومی باشد. 

این نماینده مجلس از انجام اکتشافات جدید در معادن انگوران خبر داد و افزود: شهرستان ماهنشان در زمینه معادن مختلف ذخایر عظیمی دارد که با رعایت اصول زیست‌محیطی و مبتنی بر اصول نوین بهره‌برداری و نهادینه شدن ایفای مسئولیت اجتماعی در این معادن، نتایج خوبی در توسعه منطقه حاصل خواهد شد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید