• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 21 خرداد 1398
کد مطلب : 58595
+
-

کاهش ۷۰ درصدی تصادفات درون‌شهری

معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان این‌که ابزارهای هوشمند، دوربین‌های آماربردار، دوربین‌های نظارت تصویری و ثبت تخلفات تاثیر بسزایی در کاهش میزان تصادفات داشته است، خاطرنشان کرد: استفاده از دوربین‌های ثبت تخلف میزان تصادفات درون‌شهری را تا ۷۰ درصد کاهش داده است. «علیرضا صلواتی» در گفت‌وگو با ایمنا، با اشاره به نقش موثر بزرگراه‌ها در تسهیل و روان شدن ترافیک، اظهار کرد: در حال حاضر مدیریت ترافیک بزرگراه‌های شهر اصفهان به‌صورت هوشمند انجام می‌شود. البته اکنون بزرگراه‌های حلقه سوم ترافیکی شهر اصفهان از وجود خودرو اشباع شده که به‌منظور مدیریت آن، احداث حلقه حفاظتی شهر در دستور کار قرار گرفته است.
وی با ابراز خرسندی از روند پیشرفت پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح اصفهان و همچنین تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی، ادامه داد: تعریض جاده خاتون‌آبادی در مسیر احداث حلقه حفاظتی شهر در دست آزادسازی است و به روان شدن ترافیک کمک شایانی خواهد کرد.
وی افزود: در حال حاضر ۵۲ تابلو پیام‌رسان خبری در بزرگراه‌های شهر اصفهان نصب شده که وضعیت ترافیک معابر را به رانندگان گوشزد و به آنها کمک می‌کند با انتخاب مسیرهای روان به متعادل شدن ترافیک کمک کنند.
صلواتی با تاکید بر این‌که در حال حاضر مدیریت ترافیک بزرگراه‌های شهر اصفهان به‌صورت هوشمند انجام می‌شود، تصریح کرد: مدیریت خودروهای تک‌سرنشین در بزرگراه‌ها، ایجاد خطوط پُرسرنشین همچنین تسهیلات برای خودروهایی که تعداد سرنشین آنها بیش از یک نفر است، از طرح‌های آینده معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان به شمار می‌رود.   

این خبر را به اشتراک بگذارید