• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
سه شنبه 21 خرداد 1398
کد مطلب : 58594
+
-

قیمت مرغ در دوراهی ثبات یا افزایش

مدیر امور بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در حالی افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار استان را پیش‌بینی می‌کند که مدیر عامل اتحادیه مرغداران استان یزد این افزایش قیمت را خارج از توان بازار می‌داند. 

«سید حسین بخشایش» مدیر امور بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تثبیت قیمت گوشت مرغ روی هر کیلو 11 هزار و 500 تومان، گفت: هرچند قیمت مرغ به ثبات رسیده اما این احتمال وجود دارد که نرخ مصوب کشوری بنا بر دلایل موجود تا حدود 10 درصد یعنی معادل 1000 تا 1500 تومان افزوده شود ولی هنوز این نرخ، مصوب نشده و وضعیت نامشخصی دارد. وی به ثبات فعلی قیمت گوشت گوسفند نیز اشاره و اظهار کرد: قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفند 92 هزار تومان است که البته امیدواریم این نرخ دچار تغییر نشود و حتی روندی نزولی را در پیش بگیرد. 

بخشایش تداوم توزیع گوشت‌های گوسفندی به قیمت هر کیلوگرم 80 هزار تومان را عاملی موثر بر کاهش قیمت آن در استان عنوان کرد و گفت: توزیع گوشت مذکور از سوی بخش خصوصی و واردات گوشت گوسفند می‌تواند منجر به کاهش قیمت آن در یزد شود، البته تامین گوشت با استفاده از دام‌های پربازده نیز در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد. 

به رغم توضیحات معاون جهاد کشاورزی استان، «مهدی دشتی» مدیر عامل اتحادیه مرغداران استان یزد افزایش قیمت گوشت مرغ را خارج از توان فعلی بازار دانست و گفت: متاسفانه بازار کشش افزایش قیمت را ندارد و مانند سایر اقلام با افزایش قیمت، تقاضا کاهش می‌یابد و قیمت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید