• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 21 خرداد 1398
کد مطلب : 58593
+
-

شهر جهانی زیلو میهمان نصف جهان می‌شود

شهردار میبد از حضور شهر جهانی زیلو(میبد) در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی که از 28 تا 31 خرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان برگزار می‌شود، خبر داد. 

«علیرضا نقوی» در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که میبد برای اولین بار در نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان شرکت خواهد کرد، گفت: حضور شهرداری این شهر به عنوان تنها نماینده رسمی استان در نمایشگاه گردشگری یک رویداد مهم فرهنگی و گردشگری برای شهرستان میبد است.
به گفته‌ وی، غرفه‌ میبد با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی شهرستان و همچنین خوشه زیلوی استان در سالن «شیخ بهایی» این نمایشگاه دایر خواهد شد.

وی با بیان این‌که گردشگری یک صنعت پاک و درآمدی پایدار برای جوامع است، افزود: حضور میبد در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان با هدف معرفی صنایع‌دستی استان به ویژه هنرصنعت جهانی زیلوی میبد و نیز جاذبه‌های گردشگری استان بالاخص آثار و ابنیه تاریخی شهرستان انجام می‌شود و این حضور می‌تواند فرصت مناسبی برای یک شهر جهانی مانند میبد باشد. 

شهردار میبد همچنین عنوان کرد: روز سی‌ام خردادماه در این نمایشگاه به عنوان روز میبد نامگذاری شده، لذا در این روز در قالب مراسم سخنرانی با حضور اساتید، بزرگان و شخصیت‌های برجسته شهر میبد، پیرامون معرفی این شهر از نظر قدمت، تاریخ، شخصیت بزرگان، آثار و ابنیه تاریخی سخنرانی ایراد خواهد شد و از ۶۰ نقش و نگاره سفالین میبد نیز در نمایشگاه رونمایی می‌شود. 
نقوی تأکید کرد: با توجه به برخورداری شهرستان میبد از زورخانه‌های متعدد، روز سی‌ویکم خردادماه مصادف با روز ورزش زورخانه‌ای نیز می‌تواند فرصت خوبی برای معرفی ورزش باستانی و زورخانه‌ای میبد باشد.

شهردار میبد حضور شرکت تعاونی زیلوبافان میبد در این نمایشگاه را در راستای معرفی زیلوی جهانی این شهر دانست و گفت: علاوه بر معرفی زیلوی میبد در این نمایشگاه، فروش زیلو و صنایع‌دستی نیز در غرفه میبد انجام خواهد شد و به سئوالات مراجعان و علاقه‌مندان پاسخ داده می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید