• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 21 خرداد 1398
کد مطلب : 58531
+
-

احتکار خانگی به افزایش قیمت دامن می‌زند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سمنان گفت: شهروندان با احتکار خانگی و خرید بیش از حد نیاز کالاها با دامن زدن به افزایش قیمت‌ها به استقبال گرانی نروند. 

«حشمت الله عسگری» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: اکنون التهاب روانی ناشی از کمبود اقلام غذایی و دیگر محصولات مورد نیاز خانوارها در استان سمنان فروکش کرده و این شرایط فعلی بازار با ماه‌های پرتلاطم قبل قابل مقایسه نیست.

 وی بیان کرد: با وجود شرایط آرام در بازار عرضه و تقاضا، بعضی از مصرف‌کنندگان با خریدهای هیجانی به استقبال گرانی می‌روند که این رویه خرید اجناس به هیچ عنوان صحیح نیست. معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سمنان با بیان این‌که میزان خرید هیجانی در بازار عرضه و تقاضای استان سمنان تا حدود زیادی کاهش یافته است گفت: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی به‌موقع از وضعیت بازار در روند کاهش قیمت‌ها تأثیرگذار بوده است.

 عسگری اضافه کرد: نظارت‌های به موقع و مستمر بر واحدهای صنفی و فروشگاه‌های استان در ماه‌های گذشته به کاهش قیمت و فراوانی کالاها در بازار عرضه و تقاضا کمک کرده است. معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار سمنان ادامه داد: اکنون در بازار سمنان هیچ‌گونه نگرانی در تأمین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم وجود ندارد و مصرف کنندگان اطلاعات قیمت اقلام غذایی را از پایگاه‌های اطلاع‌رسانی رسمی و موثق دنبال کنند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید