• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 21 خرداد 1398
کد مطلب : 58486
+
-

تولید محتوا در مساجد قم با الگوپردازی

استاندار قم گفت: محتوای تولیدی در مساجد قم باید قابلیت انتشار در سطح ملی و بین‌المللی داشته باشد و با الگوپردازی فراملی تدوین شود.

به گزارش فارس، «بهرام سرمست» در بازدید از کانون فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به اهمیت خدمات این مجموعه در تبیین مسائل فرهنگی و معارف قرآنی اظهار کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های مدیریت استان ارزیابی میدانی برنامه‌ها و کارنامه دستگاه‌هاست.

وی با بیان این‌که مساجد پایگاه انقلاب هستند و در قم جایگاه ویژه‌ای دارند افزود: در دیدگاه مقام معظم رهبری و بخشی از انتظارات فرهنگی ایشان از قم، وظایف مهمی به مساجد مربوط می‌شود.

سرمست با تأکید بر برنامه محوری در فعالیت‌های فرهنگی مساجد اضافه کرد: برنامه‌های کانون‌های فرهنگی باید نهاد‌‌مند شود و جذب حداکثری نسل جوان در دستورکار قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در دنیای امروز و با نفود فضای مجازی، مساجد باید با تبیین برنامه‌های متنوع و فراگیر همه علایق و سلایق را پوشش دهند و از برخورد‌های سلیقه‌ای پرهیز شود.

استاندار تاکید کرد: رویکرد‌های علمی روزآمد و استفاده از ابزار هنر در برنامه‌های دینی تبلیغی اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی افزود: با احصای ابعاد دین‌داری و تدوین برنامه‌ها و مناسک مذهبی، ضروری است در حیطه اخلاقیات و برنامه‌های معنوی نیز، مساجد در زمینه تدوین ترویج و صدور روحیات فرهنگی و اخلاقی اقدام کنند.

سرمست تعامل مساجد با متولیان فرهنگی را مورد توجه قرار داد و گفت: حمایت از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و تشریک مساعی و ایجاد هماهنگی بین بخش‌های مختلف فرهنگی رویکرد مدیریت استان است. استاندار قم اهمیت اوقات فراغت را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: در حوزه مسائل اجتماعی برنامه‌‌ریزی برای افزایش نشاط و کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌واسطه غنی‌سازی اوقات فراغت ضرورتی همیشگی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید