• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 21 خرداد 1398
کد مطلب : 58477
+
-

افتتاح کارخانه تفکیک پسماندهای شهری در قم

اشتغال
افتتاح کارخانه تفکیک پسماندهای شهری در قم

معاون شهردار قم با بیان این‌که کارخانه تفکیک پسماندهای شهری به زودی افتتاح می‌شود گفت: شهرداری قم پروژه‌ای از سال 95 در سایت البرز آغاز کرده تا دفن مستقیم زباله حذف شود. در این پروژه خطی پسماند را پس از چند مرحله به عنوان مواد آلی به سمت تولید 
کود کمپوست می‌برد.

«سید امیر سامع» در گفت‌و‌گو با تسنیم افزود: این پروژه شامل چند قسمت است که ایجاد سوله و سایتی برای ورود پسماند و فراوری از جمله آن است. در این پروژه خطی پسماند را پس از چند مرحله به عنوان مواد آلی به سمت تولید کود کمپوست می‌برد و بخش دیگر 
ذخیره می‌شود.

معاون شهردار قم بیان کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته، سوله ایجاد شده و دستگاه هوادهی نیز تهیه و مراحل بهره‌برداری انجام شده و آماده بهره‌برداری است. 

کارخانه تفکیک پسماندهای شهری نیز بیش از 95 درصد پیشرفت دارد و همه تجهیزات نصب شده و بخشی از تاسیسات برقی باقی مانده است و باید کابل‌ها نصب شود و در آینده نزدیک این خط راه می‌افتد.

سامع گفت: قرار بود این خط اواخر سال گذشته راه‌اندازی شود، اما به دلیل مشکلات ارزی به تأخیر افتاد که با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته توسط پیمانکار و سازمان پسماند تأمین شده است و به محض این‌که قسمت برقی نصب شود کارخانه به صورت آزمایشی راه‌اندازی می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به این‌که دستگاه هوادهی و سایت فراوری آماده بهره‌برداری است تولید کود کمپوست را به زودی انجام می‌دهیم. دو فاز داریم که یک فاز با مشارکت بخش خصوصی است و در حالت عدم کار باقی مانده و تلاش کردیم به مشارکت‌کننده فرصت دهیم، اما مشکلات رفع نشده است. 

فاز دیگری قرار است به‌زودی راه‌اندازی شود که با راه‌اندازی این دو فاز کل پسماند شهر قم بدون دفن مستقیم انجام و وارد خط تفکیک پسماندهای شهری می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید