• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 21 خرداد 1398
کد مطلب : 58524
+
-

فعالیت ۹ بازارچه صنایع دستی در مرکزی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: ۹ بازارچه صنایع دستی با هدف رونق تولید و ایجاد اشتغال هنرمندان صنایع دستی در این استان فعال است. 

«علیرضا ایزدی» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: استان مرکزی در زمینه ساخت و راه‌اندازی بازارچه‌های دائمی صنایع دستی در کشور پیشرو است. وی اظهار کرد: سه بازارچه دائمی صنایع دستی پارسال در شهرستان‌های شازند، خمین و شهر قورچی باشی راه‌اندازی شد و سه بازارچه دیگر در برنامه‌های آتی معاونت صنایع دستی استان قرار دارد.

 مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: در هر بازارچه ۱۰ کارگاه صنایع دستی فعال شده است و برای ۹۰ نفر اشتغال‌زایی کرده است. ایزدی اضافه کرد: ۷۳۴ فقره پروانه تولید انفرادی، 5 پروانه تولید کارگاهی و ۴۹۴ فقره کارت شناسایی سال گذشته در این استان صادر شده است. 

وی عنوان کرد: سال گذشته ۱۶۹ فقره مجوز مشاغل خانگی صادر شده و ۱۵۸ نفر در حوزه روستایی صنایع دستی اشتغال‌زایی شده است. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی افزود: ۷۴۰ نفر از صنعتگران صنایع دستی استان سال گذشته ۱۷ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کردند.

 ایزدی اظهار کرد: نظارت و ساماندهی کارگاه‌های صنایع دستی از فعالیت‌های دیگر پارسال این اداره کل بود که تاکنون پنج کارگاه صنایع دستی استان بازدید و به کارگاه‌هایی که طبق شرایط و ضوابط امتیاز لازم را داشتند گواهی کیفیت کارگاه اعطا شده است. 

وی گفت: آموزش بیش از ۸۳۰ نفر در حوزه صنایع دستی، ۸۰ نفر از شاغلان صنایع دستی(در رشته‌های قلمزنی، طراحی سنتی، معرق چوب و پیکرتراشی) و تجهیز کارگاه‌های صنایع دستی در شهرستان خمین و ساوه از دیگر برنامه‌ها در این استان بوده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید