• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 21 خرداد 1398
کد مطلب : 58512
+
-

آغاز نظارت بر پارک‌های کلان‌شهر اراک

شهردار اراک گفت: نظارت بر پارک‌های این کلان‌شهر با هدف تسهیل در ارائه خدمات رفاهی به شهروندان و احساس رضایت مردمی آغاز شده است.

«محمدکریم شفیعی» در نشست صحن رسمی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک افزود: پارک ملت و پارک شهر اولویت نظارت شهرداری اراک هستند.

وی اظهار کرد: زمان‌بندی فعالیت آبنما، جلوگیری از عرضه قلیان، ممانعت از فعالیت دستفروشان و نورپردازی پارک‌ها از جمله اقداماتی است که در پارک‌های اراک عملیاتی خواهد شد.

شهردار اراک گفت: نظارت بر ارائه خدمات رفاهی و کمک به ایجاد رضایت شهروندان در دریافت خدمات با قدرت انجام می‌گیرد.

یک عضو شورای اسلامی کلان‌شهر اراک بیان کرد: یکی از وظایف شورا نظارت است. بنابراین شایسته است هریک از اعضای شورا، نظارت و بازرسی یکی از پارک‌های شهر را برعهده بگیرد و نتایج بازرسی را به شورا گزارش دهد.

«علی محصولی» افزود: عرضه قلیان در پارک‌های اراک فضای نازیبایی را به نمایش گذاشته و لازم است برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی از عرضه قلیان در پارک‌ها اقدام جدی شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک نیز گفت: پارک‌های کلان‌شهر اراک به محل عرضه انواع قلیان تبدیل شده است و در کنار این معضل برخی دستفروشان بدون مجوز به فروش تنباکوی صنعتی در پارک‌ها اقدام می‌کنند.

«مرتضی سورانه» افزود: در پارک شهید باهنر اراک قلیان‌هایی با ظاهری متفاوت و به ارتفاع ۲ متر در اختیار جوانان قرار داده می‌شود.

وی اظهار کرد: اغلب پارک‌های اراک به محل شب‌نشینی جوانان و مقدمات احتمالی اعتیاد این قشر تبدیل شده‌ است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و شورای اسلامی کلان‌شهر اراک گفت: همکاری نیروی انتظامی برای مقابله جدی با پدیده عرضه قلیان در پارک‌ها باید انجام شود.

سورانه افزود: شورا می‌تواند نظارت بر غرفه‌داران و دکه‌های موجود در پارک‌ها را در دستور کار قرار دهد و ممنوعیت‌هایی برای بهره‌برداران ایجاد کند.
عضو شورای اسلامی کلان‌شهر اراک نیز گفت: برای برخود با سد معبر لازم است اقدام زیرساختی صورت گیرد و شخص‌محوری به جای سیستم‌محوری مورد استفاده قرار گیرد.
«پیمان رشیدی» افزود: امکانات خودرویی و نیروی انسانی شهرداری اراک جوابگو نیست و باید از ظرفیت‌های دیگری استفاده کرد.
واگذاری امتیاز ۲ تیم هندبال و والیبال شهروند اراک به باشگاه شهرداری اراک با اختیار تام هیأت مدیره باشگاه به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر اراک نرسید.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید