• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 21 خرداد 1398
کد مطلب : 58508
+
-

آرامستان اراک ظرفیت دفن ۴۰۰ متوفی را داراست

رئیس سازمان آرامستان اراک گفت: متراژ کل آرامستان اراک ۴۲ هکتار است که ۸۰۰ متر‌ مربع از زمین آن باقی مانده و ظرفیت دفن ۴۰۰ متوفی را داراست. 

به گزارش فارس، «محمد مهدی کریمی» در نشست بررسی وضعیت آرامستان اراک بیان کرد: متراژ کل آرامستان کرهرود ۵ هکتار با ۶ هزار متر‌ مربع زمین خالی و ظرفیت 3 هزار متوفی، متراژ سنجان ۶ هکتار با ۵ هزار متر‌ مربع زمین خالی و ظرفیت 2 هزار و ۵۰۰ متوفی است. 

رئیس سازمان آرامستان اراک بیان کرد: در سال گذشته ۵۱ حجره برای دفن اموات و ۱۵۷ قبر در آرامستان اراک واگذار شد. کریمی تعداد کارکنان این سازمان را ۴۴ نفر عنوان کرد و گفت: زمین خریداری شده به منظور طرح توسعه آرامستان اراک حدود ۳۰ هکتار است.

وی در مورد افزایش نرخ قبور در آرامستان اراک نیز بیان کرد: از مالکان قبوری که سال‌های گذشته اقدام به خرید کرده‌اند هیچ‌گونه مبلغ مازادی مگر برای ارائه خدمات اخذ نمی‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلان‌شهر اراک نیز در این مورد گفت: باید از آلام مردم به‌ویژه محرومان و افرادی که از بیماری‌های صعب‌العلاج رنج می‌برند، کم کنیم و هزینه‌های کفن و دفن از آنها اخذ نکنیم، چراکه این سازمان یک مجموعه خدمات‌رسان است.

«ایرج رضایی» افزود: کارکنان این سازمان از نظر روحی و روانی آسیب‌پذیر هستند که در این راستا انتظار می‌رود پرداخت حق و حقوق کارکنان سازمان آرامستان به صورت ویژه لحاظ شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی کلان‌شهر اراک نیز بیان کرد: دریافت بهای قبور به نرخ روز از افرادی که سال‌های گذشته خریداری کرده‌اند، به لحاظ قانونی و شرعی اشکال دارد.
«محمدحسین فدایی» افزود: زمین مجاور آرامستان اراک تا ۵۰ سال آینده ظرفیت دفن اموات را دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید